Los bericht bekijken
  #7  
Oud 25 februari 2014, 11:20
Sophie Jansen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Tp

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben het helemaal eens met Sophie Jansen.
Wat doe jij nu als ik vragen mag? Ik ben zelf bijna klaar maar heb al wel wat lijntjes lopen. Ik kreeg zelf van mijn SLB er de tip om mezelf duur te verkopen omdat de opleiding simpelweg nog wat onbekend is.
Ja je kan inderdaad ook je eigen bv opzetten en jezelf aanprijzen op de markt. Je bent alleen dan niet zeker van inkomsten. Dit is dan weer afhankelijk van je eigen marketing strategieën en de interesse die er is.
Momenteel werk ik als trainer en coach binnen een grote organisatie, hier geef ik vaardigheidstrainingen en coach ik medewerkers op hun functioneren met het oog op positieve gedragsverandering. Ik denk dat we niet te veel moeten zoeken in het klinische gebied, daar worden inderdaad andere eisen gesteld:
Zoals een universitaire opleiding oid. En vaak ook jarenlange werkervaring waardoor het voor afgestudeerden op universitair gebied ook weer moeilijk is om een baan te vinden. We kunnen als tp er nu de winst behalen bij bedrijven als uitzendbureaus (recruiters, competentie Assessen), opleiden van medewerkers (trainen) en het coachen van medewerkers (coachen begeleiden professionaliseren). Je kan het ook elders zoeken als gedragsvoorlichter of op scholen. Het is de kunst om te beginnen met een van de velen expertise gebieden (competenties die je leert en waarop je afstudeert) en vervolgens uitbreiding te zoeken. Voor nu merk ik dat daar positieve gevolgen aan zitten: geloven in wat je kan en dit laten zien. Zodra je gezien wordt, krijg je kansen of creëer je ze.
Met citaat reageren