Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 mei 2014, 00:43
snm00 snm00 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2014
Berichten: 1
snm00 is on a distinguished road
Unhappy Driemaal geswitcht en nu weet ik het niet meer

20 jaar jong en ik voel een ongelofelijke druk om de juiste keus te maken. Vanuit de maatschappij, vanuit mijn omgeving en de biologische klok tikt. Toch heb ik nu al 3 keer een keuze gemaakt en ben ik er ook 3 keer mee gestopt.

Na mijn HAVO begon ik aan het VWO. Hier stopte ik na een paar maanden mee. Ik zag het niet meer zitten om nog 2 jaar op de middelbare school te zitten met jonkies. De rest van het jaar heb ik gewerkt. Vervolgens begon ik aan het HBO Event Management. Uiteindelijk vond ik deze opleiding te makkelijk en zag ik er ook geen baankansen meer in. Dus na mijn propedeuse behaald te hebben in het 1e jaar stopte ik ermee.

Dit jaar begon ik aan een studie die ik interessant vond op de Universiteit. Ik dacht laat ik het hoogste pakken als ik dat kan. Maar terwijl ik aan deze opleiding begon werd mijn passie voor dans geprikkeld. Ik zat in Amsterdam, het hart van de danswereld en mijn aandacht werd meer getrokken door de dans dan door mijn studie.

Na maanden van twijfel ben ik ook met deze studie gestopt om een dansopleiding te gaan doen op het MBO. Inmiddels ben ik dan ook aangenomen voor een dansopleiding en over 4 maanden zou ik hieraan moeten beginnen.

MAAR ik vertrouw mezelf niet meer.

Ik ben bang dat als ik eenmaal aan de opleiding begin, de twijfel WEER toeslaat. Die andere opleidingen begon ik ook met de gedachte dat ik het leuk vond en er een toekomst in zag. Maar ik ben telkens mijn motivatie en doel kwijt geraakt.

Het enige verschil is nu echter dat ik voor mijn passie kies, iets wat er altijd al was alleen had ik nooit eerder de ambitie om er meer dan een hobby van te maken.

Wat moet ik doen? Nog niet kiezen en een jaartje werken (en nadenken) tot ik echt zeker raar van mijn zaak, of toch weer in het diepe duiken en het voor de 4e keer proberen... met de kans dat ik er WEER mee ga stoppen. Maar OOK met de kans dat ik het nu eindelijk heb gevonden.

Het voelt alsof ik in een falende vicieuze cirkel zit.... Ik weet het niet meer.
Met citaat reageren