Discussie: CV beoordelen
Los bericht bekijken
  #7  
Oud 15 oktober 2013, 10:45
Irma1966 Irma1966 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 september 2013
Berichten: 14
Irma1966 is on a distinguished road
Standaard

Wat het kleurgebruik in je cv kan ik kort zijn: niet doen.
Bij veel bedrijven wordt er alleen zwart geprint.
Kleur kan uitstaan en dan wordt er een witte pagina uitgeprint.
Dat wil je ook niet.

Overal hetzelfde lettertype gebruiken, niet arial en calibri door elkaar.

Ook de grootte van de letters moet kloppen, bijvoorbeeld grootte 12 en vetgedrukt voor de kopjes, 10 en normaal voor de overige tekst.

Zorgen dat je e-mailadres link aanklikbaar is, voor het eventueel opnemen van contact.

Zorgen voor een professionele mailnaam: EdwinSebregts@gmail.com staat serieuzer dan eddyco64@gmail.com
Je hebt in je persoonsgegevens geen geboortedatum staan, via je mailadres weet een personeelschef wel dat je in 1964 geboren bent.

Ik zou dat van de dienstplicht in je werkervaring zetten, met eventueel de taken die je daar gedaan hebt: logistiek, monteur, medische sector.

Alle jaartallen onder elkaar.

Om de cv in te korten kun je ook per werkgever je taken omschrijven. Bij jou is de ING een groot item: 2001 - 2013. Taken ICT : enz.

Scheelt weer regels en leest makkelijker.

De cursussen ook weer kort: jaartal, soort, certificaat. Een omschrijving is niet nodig.

Taalvaardigheden: Nederlands als moedertaal wil niet zeggen dat je deze goed beheerst, gewoon weg laten. Uit je brief blijkt wel of je foutloos en correct Nederlands schrijft. Als je van te voren met de persoon belt die in de advertentie genoemd wordt, hoort hij/zij ook je stem en je taalgebruik.

Engels: goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Zo dat waren mijn opmerkingen,

groetjes Irma
Met citaat reageren