Los bericht bekijken
  #2  
Oud 15 februari 2008, 06:50
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Helppp... kan ik mij advies geven over mijn sollicitabrief!!

Hoi Nansje,

Ik heb een paar tips vor je.

Algemeen: Ik mis nog de motivatie voor het bedrijf waarnaar je solliciteert. Bel de organisatie op en vraag naar de P&O-persoon. Je kunt dan meteen wat inhoudelijke informatie opvragen en de naam van deze persoon gebruiken in de aanhef van je brief. Dat geeft je al snel 50% meer kans om uberhaupt gelezen te worden. Ook mis je de beginconstructie van een sollicitatiebrief, kijk even naar dit voorbeeld om te zien wat je nog mist.

Citaat:
Ik zie het als een uitdaging om de cliënten een onbezorgde oude dag te kunnen genieten.
Deze zin klopt niet. Genieten moet zijn 'geven' of een variant daarop. Lees hem zelf nog maar eens na

Citaat:
Ik ben me ervan bewust dat het niet makkelijk zal zijn om zowel te werken als te leren, maar ik ben zeer gemotiveerd, en heb een actieve leerhouding, en tevens ben ik in het bezit van een flinke dosis doorzettingsvermogen.
Een hele lange zin. Probeer deze in twee zinnen op te splitsen.

Citaat:
Mijn persoonlijkheid kenmerkt zich als sociaal, hulpvaardig en kan me heel goed in anderen inleven.
Nu zeg je dat je persoonlijkheid zich in anderen kan inleven. Voeg "ik" toe voor het woordje 'kan'.

=========

Succes! Je kunt een aangepaste versie plaatsen als je die weer nagekeken zou willen hebben
Met citaat reageren