Los bericht bekijken
  #16  
Oud 1 oktober 2007, 16:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

He allemaal

Ik ben op dit moment derdejaars HBO-rechten student aan de Haagse Hogeschool.
Ik ben ooit begonnen aan rechten aan de Universiteit maar dat was toch iets te lastig voor me. Zoals al eerder op dit forum is vermeld, de stof was droog taai enzenz.

Het HBO bevalt me een stuk beter. Het is wel even wennen als je van de Uni afkomt aan de HBO-dingen zoals POP en nog meer van die fantastische ontwikkelingsverslagen, maar het gene wat mij heel erg beviel was dat wij ieder blok een praktijkopdracht hadden.

Dat kon het schrijven van een klachtenregeling zijn of een moot-court. Je bent dan bezig om de dingen die je leert in de lessen toe te passen.

HBO-rechten aan de Haagse Hogeschool is er alleen in duale vorm. Dat betekent dat je in de 1e en 2e jaar college hebt en dat je in je 3e en 4e jaar 4 dagen in de week gaat werken en op vrijdag naar school.

Ik heb nu zelf een stageplek bij de Brauw Blackstone Westbroek en het bevalt me hier prima. Daaraan merk je ook dat de maatschappij zich al veel meer instelt op HBO-ers.

Ga zelf maar eens na bij de wat grotere kantoren zoals de Brauw, Loyens, Stibbe, PWC enz, dat het personeel daar echt niet alleen maar bestaat uit advocaten, notarissen en dergelijken. Er werken genoeg mensen die geen universitaire opleiding hebben gehad, maar die wel noodzakelijk zijn om zo´n kantoor draaiende te houden. Deze mensen hebben vaak het juridische vak geleerd via cursussen ed. Als HBO-er heb je die kennis dan al. Je bent dan gewoon aantrekkelijk voor een kantoor als de Brauw als werknemer. (en ja je bent goedkoper)

Ik ben blij dat ik destijds heb gekozen om naar het HBO over te stappen, een studie moet bij je passen en voor mij betekende dat ik praktisch bezig moest zijn en niet alleen maar met boeken.

Groetjes Arianne
Met citaat reageren