Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 december 2012, 21:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Hierbij mijn opmerkingen in rood:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadir Bekijk bericht
Betreft: sollicitatie opleiding tot operatieassistent [dit lijkt me genoeg]

Geachte heer *******,

Naar aanleiding van de vacature 'leerling operatieassistent' op de website van het Erasmus MC schrijf ik u deze brief. [verwijderd] Al een tijdje ben ik op zoek naar een opleiding die aansluit bij mijn kwaliteiten en interesses. Naar mijn mening is dit de geschikte opleiding voor mij. In deze brief zal ik toelichten waarom ik de gemotiveerde persoon ben, die u zoekt.

Mijn naam is xxxxxxx. (schrappen, dit staat al in het briefhoofd, of in de ondertekening) Het afgelopen jaar heb ik het HAVO (NG) met succes afgerond aan de Wolfert van Borselen. Ik volg nu de HBO-opleiding Medische Hulpverlening aan de Hogeschool Rotterdam. (het idioom is: ik studeer scheikunde, of ik volg de hbo-opleiding scheikunde, je studeert geen opleiding)

Ik ben allereerst tot de keuze van de opleiding Operatieassistent gekomen, omdat ik hierin zeer geïnteresseerd ben. Het menselijk lichaam, gezondheid en alles wat er bij komt kijken, heeft heeft van kleins af aan al mijn aandacht getrokken (pas op voor de Dr Bibber-associatie, misschien kun je beter over je interesse op latere leeftijd vertellen). Doordat ik het allemaal zo interessant vond, had ik mij ingeschreven voor een cursus Jeugd EHBO, die ik vervolgens met positief resultaat heb afgerond. Verder heb ik het profiel natuur & gezondheid gevolgd, dat goed aansluit bij deze opleiding. (waarom vertel je niet over de HBO-opleiding Medische Hulpverlening , die is toch veel relevanter?)

Werken en studeren bij het Erasmus MC geeft mij ook meteen een warm gevoel , doordat de patiënt op nummer 1 staat. ‘’De patiënt prominent’’ ;Hier wil ik heel graag mijn steentje aan bijdragen.

Ten slotte heb ik mij goed georiënteerd op dit beroep en denk ik dat ik de vereiste eigenschappen bezit [verwijderd]. Ik kan goed inspelen op onverwachte situaties, ben erg stressbestendig en ik kan zowel zelfstandig als in een teamverband functioneren. Vlot denken en kalm blijven is voor mij totaal geen probleem. (Het zou mooi zijn als je deze kwaliteiten zou kunnen onderbouwen)

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met plezier tegemoet, zodat ik mijn enthousiasme en motivatie mondeling verder kan toelichten.

Hoogachtend,

naam

Bijlage: CV
__________________
René
Met citaat reageren