Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 mei 2011, 17:55
Slammers Slammers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2011
Berichten: 3
Slammers is on a distinguished road
Standaard Opleiding CMD Avans Den Bosch

Vorig jaar was ik begonnen met de opleiding MER, maar na 1 blok had ik gezien dat dat helemaal niets voor mij is. Veel theorie, weinig doen en de projecten trokken me ook niet. Het enige leuke vond ik aan een project als er een filmpje bij moest of een mooie presentatie bedenken.

Ik zoek dus meer een opleiding waarbij je iets moet doen & dan wel met de computer. Dingen als photoshoppen & websites maken trekken me dan ook meer, paar jaar geleden deed ik die dingen best veel, nu wel minder maar de interesse is er nog altijd voor.

Nu zat ik dus te kijken voor opleidingen en kwam ik uit op Informatica en CMD op de Avans in Den Bosch. Informatica valt eigenlijk al af, aangezien een vriend dat heeft gedaan en er mee gestopt is omdat je niet ziet wat je maakt. En dat is dus niet wat ik wil.

CMD lijkt me heel gaaf, maar ken verder niemand die het gedaan heeft. De studiedagen zijn al voorbij en er is alleen nog maar een open dag op 8 juni, maar de uiterlijke inschrijfdatum is 15 mei.
Het probleem is, ik vraag me af of het echt bij mij past. Met de juiste kennis van programma's, wat je in de opleiding leert lijkt mij, kan ik ideëen wel uitwerken, maar het bedenken is een 2e. Mijn creativiteit is namelijk beperkt.
Ik ben dan ook bang dat ik tussen mensen terecht kom die goed kunnen tekenen en dingen bedenken. En mensen die heel vrij en spontaan zijn, wat ik minder ben en me daardoor overbodig voel.

Nu hoop ik dus dat er hier mensen zijn die ervaring hebben op de opleiding CMD en mij kunnen vertellen wat de gang van zaken is daar.
Met citaat reageren