Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 augustus 2009, 08:55
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Loopt deze zin een beetje volgens jullie?

Afgezien van de zinsbouw: ik denk dat de lezer van jouw brief heel goed weet dat je deze opleidingsplaats de mogelijkheid bied om verder te ontwikkelen. Dat is vrijwel zeker het doel van die functie.

Het is dus een open deur die je open trapt en overbodig om dit te vermelden.

Dat je enthousiast bent dat blijkt sowieso wel uit het feit dat je uberhaupt solliciteert.

Ik zou deze hele zin dus helemaal weglaten of op een manier formuleren zodat jij de lezer van de brief nieuwsgierig maakt naar jou als persoon.

In plaats van "Deze opleidingsplaats biedt mij..... " kun je dus beter zeggen:

"Als persoon bied ik uw organisatie gedrevenheid, leergierigheid en de belofte om in uw verschillende instellingen een all-round en betrokken medewerker te worden"

Dan heb je ook gelijk het woord "enthousiast" vermeden door te laten zien dat je het bent.
Ook heb je hiermee beloofd dat je jezelf breder gaat ontwikkelen...


(wat jammer, ik zie nu dat je de brief al hebt verzonden..... volgende keer even laten nakijken door iemand anders voor je verstuurt! )
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren