Los bericht bekijken
  #34  
Oud 31 juli 2008, 00:09
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Talking Re: Trek de aandacht met een creatieve openingszin

Ik vergelijk de openingszin van een brief altijd met een openingszin in een versierpoging en met "hallo, kom je hier vaker" haal je ook altijd bakzeil dus wees idd creatief, maar houd wel altijd rekening met het bedrijf en met jezelf.
Het moet er wel bij passen.

Overigens Primago, ik werk nu al bijna 10 jaar als P&O-er en recruiter en eerlijk gezegd heb ik nooit veel brieven gelezen. Het meeste gaat via mail, snel en doelgericht of via bureaus. Daardoor raak je er aan gewend om gelijk de CV te bekijken en daarna pas de rest. Dus ik persoonlijk oordeel niet zo snel op een brief (maar zoveel P&O-ers zoveel smaken...)
Nu heb ik vooral in de ICT branche gewerkt en daar zijn sollicitatiebrieven gewoon vrij zeldzaam. In mijn 3 jaar bij een grote retailer heb ik er werl duidelijk meer gezien, hele andere insteek.

Maar een leuke originele brief helpt altijd, maar zorg dan wel dat je in het gesprek ook goed uit de verf komt, want anders werkt het natuurlijk weer niet...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`
en dan nu voor "uw plesier en ter vermaeck":

Leuke Openingszinnen van Herman Finkers

“Geachte sollicitatiecommissie

Bij deze reageer ik op uw advertentie waarin u vraagt om obers met ervaring.
Ik deel u mede dat ik geen belangstelling heb”


om er dan gelijk de volgende brief achteraan te sturen


“Mijne heren

Bij deze solliciteer ik naar de functie van Algeheel Directeur van uw bedrijf.
Naar mijn mening ben ik zeer geschikt voor deze functie en ik verwacht u
morgenochtend om tien uur stipt op mijn kantoor”


of deze


“Mijne heren
Reagerende op uw advertentie waarin u personeel vraagt, overwegende en
aanvaardende zulks door u omschreven, mede overwegende voetnoot twee van uw vacature en wel zodanig dat derhalve concluderende als ondergetekende een
dergelijke functie te ambiëren, verblijf ik.
Hopende dat ik hiermee een sollicitatiebrief heb geschreven, teken ik
In afwachting van uw afwijzing, etc, etcetera”



groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren