Discussie: Heao ?
Los bericht bekijken
  #9  
Oud 25 juni 2006, 18:24
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Heao ?

MER-compact is erg leuk en leerzaam. Heb het eerste jaar net afgerond. De combinatie werken en leren is goed en leerzaam. Doordat je praktijkopdrachten in je eigen organisatie uitvoert (action learning) doe je ook meer kennis en ervaring in de eigen organisatie op.

Zelf heb ik eerst bij LOI een HBO opleiding gevolgd, helaas niet afgerond. Mijn ervaring is dat werkgevers de LOI niet zo serieus nemen als 'gewone' hogescholen. Daarnaast doe je bij LOI met name kennis op en is het niet (zozeer) gericht op vaardigheden, is er geen begeleiding en is de bereidheid om inhoudelijke vragen te beantwoorden niet tot nauwelijks aanwezig en is het een behoorlijk inflexibel systeem qua tentamens (twee keer per jaar kun je maar tentamens doen). Haal je het niet weet je dat je weer een half jaar vertraging hebt. Verder zijn het vrij grote blokken (als je het haalt heb je dan direct heel veel credits binnnen, maar je kunt je ook nooit eens echt ergens op toespitsen. Al met al waren het voor mij teveel nadelen. MER compact (zelfstudie met eens in de 2 weken les en begeleiding (en meerdere tentamenmomenten) bevalt me een stuk beter. Het is wel echt aanpoten ...
Met citaat reageren