Los bericht bekijken
  #8  
Oud 14 oktober 2009, 15:21
Elle
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom!

Ik weet nu wat ik het liefst wil worden: ergotherapeut!

MAAR... de opleiding is er alleen (nog) in voltijd. Als ik deze zou gaan doen heb ik aan het eind van de opleiding minstens 22.000 euro studieschuld.

Ook ben ik aan het eind dan al 29, met nog geen enkele werkervaring (behalve stages en simpele baantjes).

Ik durf het niet . Kan niet inschatten wat voor invloed die schuld op mijn leven zal hebben. Wat als ik er straks geen baan in vind (ik wil niet voor mezelf beginnen)... wat als ik toch iets anders moet gaan doen (op lager niveau), dan moet ik de rest van m'n leven kromliggen.

Ik vind het zo erg dat ik nu iets gevonden heb waar mijn hart in ligt, maar het niet 'kan' doen.

Mijn enige hoop is nu dat de opleiding over een tijd(je) toch in deeltijd zal worden aangeboden. Er is wel een school die hierover nadenkt, maar nog niet bekend of dat ook doorgaat. O, ik hoop het zo!

Ik heb nog wel een tweede optie, op mbo-niveau... maar dat is dus onder m'n niveau, dus niet zoveel uitdaging (intellectueel). Natuurlijk kan ik zorgen dat ik in m'n vrije tijd extra uitdaging heb, maar dat is toch anders... denk ik.
Ik kan zo moeilijk inschatten hoe het me zal gaan bevallen, dag in dag uit.

Behalve de twee opties is er eigenlijk niets wat me werkelijk interesseert, waarvoor ik sta te popelen om te beginnen.

Pfff, het zit me vooralsnog niet mee...

*Als iemand nog 10.000 euro 'over' heeft dan houd ik me aanbevolen*
Met citaat reageren