Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 augustus 2007, 13:39
Eva Eva is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2006
Berichten: 4
Eva is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie - graag jullie commentaar

De afgelopen tijd heb ik geprobeerd een vacature te vinden die bij mijn interesses en mogelijkheden past. Nu dat niet is gelukt gooi ik het over een andere boeg en wil ik een aantal bedrijven benaderen met een open sollicitatie. Zouden jullie deze brief eens willen lezen en mij laten weten of ik op de goede weg ben?

Bedankt,
Eva


Betreft: open sollicitatie

Geachte heer, mevrouw,

Via deze brief wil ik mijn interesse in een functie bij uw bedrijf laten blijken. Op dit moment ben ik werkzaam als medewerker projecten bij X. Na 5 jaar is de tijd rijp voor een frisse werkomgeving met nieuwe visies en uitdagingen. Het feit dat kennisoverdracht uw core business is, is voor mij een reden bij Y te solliciteren. Daarnaast vind ik het belangrijk voor een professioneel bedrijf met een internationale klantenkring te werken.

Wat heb ik u te bieden? De afgelopen jaren heb ik diverse projecten tot een succesvol einde gebracht. Zo heb ik een registratiesysteem voor commerciële afspraken opgezet waardoor er intern meer controle en grip is ontstaan. Meer recent begeleid ik de inkrimping van 1 van onze verkoopkantoren waarbij diverse werkzaamheden naar het hoofdkantoor overgeheveld worden. Naast cultuurverschillen heb ik hierbij te maken met het overwinnen van weerstand en onzekerheid bij mijn buitenlandse collega’s.

Een proces wat continu doorgang vindt is het optimaliseren van onze werkinstructies en procedures. Het SAP systeem speelt daarbij een belangrijke rol. Als key-user vorm ik de schakel tussen eindgebruiker en de afdeling ICT. Een leuk spanningsveld om in werkzaam te zijn: ik vertaal de wensen van de gebruikers naar het systeem en probeer samen met de technische mensen tot een werkbare oplossing te komen.

Door mijn ervaring met projectmatig werken ken ik een grote mate van discipline en ben ik zelfstandig zonder het teamgevoel uit het oog te verliezen. Daarnaast beschik ik over de volgende persoonlijkheidskenmerken: positief kritisch, resultaatgericht, analytisch en betrokken.

In de baan die ik zoek wil ik graag deze kwaliteiten tot uiting brengen. Een van de eigenschappen die ik daarbij verder wil ontwikkelen is leidinggeven. Ik heb enige ervaring in het aansturen van mensen, echter dit zou ik graag willen uitbreiden. Ik ben dan ook op zoek naar een coördinerende functie waarbij ik deel uitmaak van de dagelijkse operatie en kan zorgdragen voor een optimalisering van werkprocessen en procedures.

Graag licht ik mijn sollicitatie toe in een persoonlijk gesprek. Ik zie uit naar uw spoedige reactie.
Met citaat reageren