Los bericht bekijken
  #2  
Oud 5 juli 2007, 16:23
mirjam84 mirjam84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 2
mirjam84 is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-Bedrijfskunde & agribusiness

Hallo,

Zelf volg ik Bedrijfskunde & Agribusiness in Dronten, richting paardenhouderij.
Heb je al enig idee welke afstudeerrichting je wilt ? Dit moest ik bij inschrijving al aangeven.

Vakken die je krijgt: bedrijfseconomie, bedrijfsadministratie, marketing (NIMA-A), Informatiekunde, personeelsmanagement, exportmanagement, ketenmanagement, duits en engels (vrij simpel), belastingrecht, etc.

En natuurlijk de agrarische vakken, die zijn afhankelijk van de afstudeerrichting. Hierbij is het wel makkelijk als je vroeger ook hebt opgelet bij biologie en scheikunde

De opdrachten die je maakt zijn meestal ook gebaseerd op een agrarische onderneming. Stages loop je natuurlijk ook bij agrarische ondernemingen. Niet alleen bij 'de boer' maar ook bij andere ondernemingen in de sector. De sector is immers groter dan alleen het boerenbedrijf !
Je raakt dus aardig thuis in de agrarische sector, het is dus wel makkelijk als je hier al interesse voor hebt.

Mijn ervaring is dat je tijdens de studie al aardig moet netwerken om later ook makkelijker aan een baan te komen. Erg veel vacatures zul je niet vinden in de agrarische sector.

Ik hoop dat je er nog wat aan hebt...

Groetjes,

Mirjam
Met citaat reageren