Los bericht bekijken
  #4  
Oud 22 september 2009, 14:10
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoyceW Bekijk bericht
misschien wel door het gesprek meteen naar mezelf toe te trekken door aan te geven dat het eerste gesprek een kans was voor het bedrijf om zich te profileren, dat dat gelukt is en dat dit tweede gesprek is om mijzelf te profileren en dat ik dat ook ga doen.

Alleen dan komt de vraag of je ook over de top kan gaan, te veel zelfvertrouwen, te overdreven en dat het juist averechts werkt. Wat zijn jullie ervaringen, ideeën?
Ik heb het idee dat dit 'over the top' is. Zou voor mezelf een elevator pitch maken zodat je goed kunt reageren als ze vragen om iets over jezelf te vertellen. Op die manier kom je zeker over. Verder zou ik beslist proberen te praten. Geen twijfelwoorden als 'proberen' , 'ga in ieder geval mijn best doen'.
Wat succesverhalen kunnen vertellen (zoals je al zei, wat praktijkvoorbeelden) en argumenten waarom jij geschikt bent voor deze baan. Kleed je ook zakelijk, maar ook waarin je je goed voelt en weet dat je er goed uitziet.

Denk dat je het beste in deze richting kunt proberen. Anders wordt het misschien te veel toneelspel. Voor Powerpoint moet je wel middelen beschikbaar hebben en uitdelen is misschien dubbelop omdat ze je brief en CV al hebben.

Probeer dicht bij jezelf te blijven. Niemand heeft er wat aan als ze je aannemen en je blijkt het niet aan te kunnen. Kan jij inderdaad ergens binnen stappen, kijken wat er gedaan moet worden en het ook doen? Als jij weet dat je dat kan, moet je er gewoon voor gaan. Tip is misschien ook omdat vorige werknemer te zachtaardig was, ze daar problemen mee hebben gehad en daar nu extra op letten.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren