Los bericht bekijken
  #8  
Oud 8 februari 2008, 10:36
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Standaard Re: Verloskunde droom

Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties: ik waardeer de hulp zeer! Wat betreft de fondsen: sommige fondsen doen het geld wel kado, waarschijnlijk met de voorwaarde dat je de studie afrondt en andere zijn leningen. Tot nu toe heb ik nog niet één gevonden die mij zou kunnen helpen.

Wat betreft de punten snap ik heel goed wat je bedoelt en ik ben gelijk aan de slag gegaan. Ik vind het best wel moeilijk want ik ben bang dat ik misschien wat vergeet of dat ze weer zullen veranderen. Maar ik heb gefocused op hoe ik me nu voel en wat ik zou willen, dus hier komen ze:

- Ik werk graag zelfstandig
- Ik gebruik graag mijn intelligentie (WBO WO niveau)
- Ik wil geen commerciële baan
- Ik wil liever reactief zijn (dat wil zeggen ik wil graag reageren als mensen iets van mij willen en niet hen hoeven te benaderen omdat ik iets van hen wil)
- Ik wil iets praktisch doen met tastbare resultaten
- Ik wil graag een vrolijke en positieve werkomgeving
- Ik wil een baan in Friesland
- Ik doe graag onderzoek
- Ik wil niet dat streven naar winst het belangrijkst is
- Ik help graag mensen

Dat laatste is mij wel opgevallen de laatste tijd. Ik ben altijd blij als ik iemand kan helpen op allerlei manieren. Zo doe ik in mijn huidige baan belastingaangiften: het is leuk dat je dan voor familie wat kan doen. Of ik regel de vakantie van een familielid, dat uitzoekwerk vind ik ook leuk. Of hier op het forum vind ik het leuk om iemand advies te geven. Of op mijn werk luister ik graag naar de problemen van iemand om een luisterend oor te bieden en eventueel advies.

Ik geloof dat ik zo wel alles belicht heb. Ik hoop dat er iemand goede ideeën heeft want ik weet het zolangzamerhand niet meer. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik wel een nieuwe richting kies waar ik ook daadwerkelijk werk in kan vinden als ik me ervoor inzet. Ik ben best bereid om een nieuwe studie te doen, het lijkt me zelfs leuk, maar het moet wel uitzicht op een baan bieden. Of werken-leren lijkt me ook geschikt.

In ieder gevall bedankt voor jullie aandacht, ik ben zeeeeer benieuwd naar de reactie(s).

Nogmaals de hartelijke groeten van Nikje
Met citaat reageren