Los bericht bekijken
  #4  
Oud 25 mei 2009, 14:44
Flie Flie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 18
Flie is on a distinguished road
Standaard Re: Tips voor sollicitatiegesprek stage?

Hee Jacolien,

Ik heb op dat gebied weinig ervaring en bovendien wordt het overal anders aangepakt. Wat ze in ieder geval altijd graag van een stagiaire willen weten, is waarom je speciaal voor hen hebt gekozen. Ze willen graag bevestigd krijgen dat ze iemand aannemen die enthousiast en betrokken is en niet iemand die de eerste, makkelijk bereikbare plek heeft aangeschreven die ze tegenkomt, om de punten maar te halen.
Daarnaast denk ik dat je je moet voorbereiden op vragen over je thuisstudie, want die zitten er vast ook aan te komen. Als je de opleiding bijvoorbeeld naast een andere baan volgt, kan je de nadruk leggen op je werkervaring.

Sowieso is het handig om even stil te staan bij "lastige vragen": Welke vragen zou je eigenlijk niet willen krijgen en hoe kan je het antwoord daarop een positieve draai geven? Als je hierop bent voorbereid, scheelt dat tijdens het gesprek.

Als laatste tip: wees jezelf. Ik begrijp dat je voor een lange periode voor hen zal werken en dus hebben ze het maar te doen met wie je bent. Het is bijna niet te doen om al die tijd "iemand anders" te zijn.

Succes!

groetjes,
Petra
Met citaat reageren