Los bericht bekijken
  #10  
Oud 15 februari 2010, 21:28
Jan1964 Jan1964 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 november 2009
Berichten: 8
Jan1964 is on a distinguished road
Standaard Re: Overgekwalificeerd voor financieel-administratief werk, geen diploma voor archiva

In 1999 heb ik loopbaanbegeleiding gehad dat door de sociale dienst / gemeente Eindhoven gefinancieerd is. Ik ben naar een coach in Oisterwijk gestuurd waar ik veel aan gehad heb. We hebben er toen voor gekozen om werkervaring op financieel-administratief gebied op te doen. Ik heb een opleiding op MBO-niveau gevolgd. Over dat het aan de lage kant moest ik me geen zorgen maken. Anders zou de begeleiding gestaakt worden en zou ik ontslagen worden in de baan die ik via een programma van de gemeente Eindhoven had. Ze konden me gegarandeerd plaatsen. Ze hebben me nooit kunnen plaatsten op werk dat bij de opleiding paste. Ze vonden het belangrijker dat ik in een werkomgeving zat en plaatsten me op werk op een financiele administratie op MBO1/2-niveau dat weinig met boekhouden te maken had. Door bezuinigingen bij de gemeente Eindhoven is die baan bij de semi-overheid vervallen. Ik zat nog steeds in het programma met de gemeente Eindhoven met een contract voor onbepaalde tijd. Men moest voor vervangend werk zorgen en dat is niet gelukt. Ze hebben twee jaar niets gedaan en me gewoon doorbetaald. Op een gegeven moment had de gemeente Eindhoven wel beleid bepaald en werden de contracten ontbonden.
Tussen februari 2005 en december 2007 heb ik in de zogenaamde leegloop gezeten (doorbetaald met contract thuis). Uitzendbureau's denken dan dat je een of andere luie klaploper bent. Ik kon alleen doorstromen naar een dienstverband elders van minstens 6 maanden en dat was niet te vinden door o.a beperkte werkervaring. Open sollicitaties werden niet serieus genomen.
Via een netwerk werk ik weer maar omdat ik maar 20 uur is zit ik nog steeds in een uitkering. De afspraak was dat ik 36 uur zou werken.
Met citaat reageren