Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 januari 2007, 23:49
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretarieel medewerker bestuur

Leuke brief, duidelijk en leest snel!

Even nog een paar tip(jes):

Je zegt in de 2e alinea 2x prima, vrij kort achter elkaar. Probeer daar 1 prima in een ander woord te veranderen (bijv. "uitstekend")

Verder heb ik altijd meegekregen om zo min mogelijk de lijdende vorm te gebruiken. Dit kan een lezer als storend ervaren. Dus i.p.v. "Het voorbereiden en organiseren van vergaderingen en bijeenkomsten is iets wat ik erg leuk vind om te doen." is beter: "Ik vind het voorbereiden en organiseren van vergaderingen en bijeenkomsten erg leuk om te doen."

Ik vind zelf "afgezien" een wat mindere woordkeuze. "Afgezien" betekent "niet in aanmerking nemend", terwijl juist jouw persoonlijke eigenschappen zo belangrijk zijn dat je passend bent voor de functie. Ik zou het eigenlijk opsplitsen: Gezien mijn persoonlijke kwaliteiten, verwacht ik een geschikte kandidate te zijn voor de functie (zoiets). En dan: Bovendien trekt de functie secretarieel medewerker bestuur bij de gemeente XXX mij zo aan omdat gemeentelijk beleid direct van invloed is op de mensen en ik daar graag aan zou willen bijdragen.

Succes ermee!

Groetjes
Met citaat reageren