Los bericht bekijken
  #7  
Oud 4 januari 2010, 22:56
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: OU of NCOI na het HBO?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Armada Bekijk bericht
Ik zoek algemene theoretische verbreding. Ik vind dat het HBO maar een marginaal economisch kennisniveau oplevert daarom wil ik wat verdieping die hierop goed aansluit.
Helaas kun je zelf verdieping op gaan zoeken maar als het aankomt op het verbeteren van je perspectieve in de arbeidsmarkt is het wel degelijk van belang de doelstelling vast te stellen. Zo is een MBA van de OU/NCOI vrij nutteloos wanneer je uiteindelijk een rol als general manager of divisie manager ambieert. Ook is een MBO van de OU/NCOI geheel nutteloos wanneer je uiteindelijk als controller of financieel directeur aan de slag wilt.

Voor het eerste is toch echt een MBA van een goede business school of een MSc van een echte WO vereist. Voor het tweede zul je echt een controllersopleiding nodig hebben.

Er zijn namelijk ontzettend veel MSc Business Administration (lees: doctorandus bedrijfskunde of ingenieur technische bedrijfskunde) in de markt ieder jaar die je heel snel voorbij zullen snellen en met een wazige MBA van een nog wazigere onderwijsinstelling zul je die wedstrijd verliezen.

Tenzij je buitengewone interpersoonlijke en sociale vaardigheden hebt die je de mogelijkheden geven je anderszins te profileren maar dat zijn de statistische uitbijters.

Voor algemene theoretische verbreding kun je namelijk ook op internet of in de bibliotheek het een en ander lezen.
Met citaat reageren