Los bericht bekijken
  #20  
Oud 25 januari 2011, 12:11
Flying Dutchman Flying Dutchman is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Berichten: 1
Flying Dutchman is on a distinguished road
Angry reactie met uitzendbureaus

Ik heb in mijn leven tot nu toe driemaal met uitzendbureaus te maken gehad en wel met een zeer naar gevoel steeds. ik zal ze op een rijtje zetten.

Ik heb ooit gereageerd op een vacature "vorkheftruckchauffeur". Na mijn inschrijving en ondertekening van een overeenkomst bleek het te gaan om een totaal andere functie, n.l. het afwegen van producten grondstoffen voor soepen en sausen. Maar... ik tekende een overenkomst voor heftruckchauffeur. Het bedrijf wist van geen vacature hiervan.
Omdat ik mij opgelicht voelde heb ik er maar één maand gewerkt.

Het volgende uitzendbureau verschafte mij werk als productiemedewerker op oproepbasis bij de productie van kant en klaar maaltijden. Binnen vijf minuten moest ik een stapel papieren, waaronder de overeenkomst hebben doorgelezen en ondertekend. Ik gaf aan tijd nodig te hebben en dit thuis door te willen nemen. Bij iedere andere werkgever is dit gewoonlijk de gang van zaken.
Dit werd niet toegestaan, direct ondertekenen, dan pas mag je naar het bedrijf om erachter te komen welk werk je te doen staat, onder het mom van om hygiënische redenen. Hoezo????? erg vaag allemaal. Stom van mij, ik heb toch ondertekend en heb nu een vreemde vage overeenkomst.
Ik sta er nu één maand ingeschreven en heb er in totaal maar acht uurtjes gewerkt voor € 8.64 bruto per uur. ( als 58 jarige ) Ook hier voelde ik mij opgelicht en alleen voor inschrijving nodig was. Uitzendbureaus worden blijkbaar beoordeeld naar het aantal inschrijvingen, hoe deze verkregen zijn wordt niet naar gevraagd.

Vandaag werd ik door het UWV doorverwezen als productiemedewerker naar een ander bedrijf welke ook in kant en klaar maaltijden doet, maar dan een groter bedrijf met een eigen uitzendbureau op het terrein. Ook hier eerst jezelf inschrijven met erna een stapel papieren om te ondertekenen. Inmiddels ben ik voorzichtiger geworden en vroeg ook hier weer om bedenktijd. Vervolgens kreeg ik hetzelfde verhaal te horen, eerst tekenen en daarna pas informatie over het werk etc. Absoluut niet in alle rust thuis doorlezen en ondertekenen.
Ik zei toch bedenktijd te willen met eerst informatie. Ik vroeg naar de bruto uurbeloning, dit was € 8,22. bruto per uur. Dit bedrag ligt ONDER mijn uitkering.
Te gek om aan te horen!!!! Reisafstand is 35 kilometer, dus 70 km. v.v. ) met een reisvergoeding van €5.00 per dag. ( waarschijnlijk gaan er nog inhoudingen af. Het maximum is € 0.19 per km en met de huidige benzineprijs van € 1,60 mag ik meer willen dan wat zij bieden )
Het OV met een reistijd van drie kwartier is zelfs nog duurder dan de auto, dus een alternatief is er niet.

Het gevoel welke ik steeds bij uitzendbureaus krijg is een heel sterk DSB gevoel.
Er wordt een stapel papieren onder je neus gegooid die je blindelings moet vertrouwen en tekenen, anders krijg je niks. Vervolgens zit je ver onder de maat te werken.
Net als met het kopen bij een winkel, makelaar, garage, etc. wil ik eerst weten waarvoor ik teken. Ik wil niet bedondert worden.

Bij deze heb ik mijn bevindingen over uitzendbureaus gedaan. helaas kan ik geen enkel pluspunt noemen. Volgens mij herkennen veel mensen zich in mijn verhaal.
Met citaat reageren