Los bericht bekijken
  #8  
Oud 5 november 2016, 13:36
Student50 Student50 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2016
Berichten: 7
Student50 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SollicitatieAcademie Bekijk bericht
..even kort nog,

als jij het hebt over tunen en beleving van de auto... dan kun je dat ook horen toch?
voor - en - na?
dus, wat is het verschil, dat jij realiseert?

scs!
Erik
Zo heb mijn pitch even bijgeschaafd en bijgewerkt en ik ben gekomen tot de volgende pitch:

Goedemiddag allemaal! Mijn naam is ..... en gedurende de aankomende 2-3 minuten vertel ik jullie meer over wie ik ben, waarom ik goed zou passen bij de Rabobank en waarom ik geschikt ben voor de functie van FA.

Ik ben 25 jaar en ik woon in een klein, gezellig en de laatste jaren vooral sterk groeiend dorp; ...... Ik studeer HBO Bedrijfseconomie aan de Hogeschool van ..... en zit ik in mijn 4e en dus laatste studiejaar. Als ik terugkijk op mijn keuze voor Bedrijfseconomie dan kan ik nu concluderen dat ik destijds de juiste keuze heb gemaakt nl.; van jongs af aan ben ik al geďnteresseerd geweest in de financiële kasstromen binnen bedrijven maar ook ben ik al jaren de ‘financiële’ man en adviseur van mijn ouders die geboren en getogen zijn in .......

Ik ben een ‘eigenwijze’ jongen, ik ben perfectionistisch ingesteld en leg de lat vaak hoog door veel van mijzelf te verwachten. Ik ben eigenwijs in de zin van: ik heb veel over mezelf en over anderen geleerd in de afgelopen jaren en kan me nu veel beter inleven en afstemmen op de situatie van de ander (of de klant). Daarnaast ben ik ‘eigenwijs’ omdat ik, als iedereen kiest voor de rechterweg, in ieder geval wil nadenken en onderzoeken waarom de linkerweg niet gekozen wordt.

Ik leg de lat vaak hoog en streef altijd naar het beste resultaat. In mijn bijbaantje bij PostNL betekent dat bijvoorbeeld dat ik mijn pakketjes, als die voor 10 uur ‘s avonds afgeleverd moeten zijn, om 9 uur allemaal bezorgd wil hebben.

Ik ben perfectionistisch ingesteld en ga alleen voor het beste; voor mijzelf maar ook voor de ander. Ik wil alles weten en ben graag op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen en wil graag up to date zijn en met mijn tijd meegaan.

Naast mijn studie ben ik een gemotiveerde en zakelijk ingestelde ondernemer vol ambitie en creativiteit in de automotive branche. Ik help mijn klanten met het tunen en decoderen van hun auto’s zodat zij goedkoper en/of sneller gaan rijden en aan het einde van de maand een leuk zakcentje overhouden. Ook hierin ga ik voor het beste resultaat en ben ik perfectionistisch ingesteld.

Als eigenaar van ..... (onderdeel van .....) help ik samen met mijn compagnon klanten op weg. Ik help klanten die zuiniger willen rijden maar ik help ook klanten die sneller willen rijden. Ik help klanten die de staat steunen met gratis geld door sneller te rijden.

Ik help graag mensen en mijn hart ligt daarom ook bij het helpen van mensen met vragen c.q. problemen. Hierdoor vind ik mij zelf uiterst geschikt voor de afdeling FA.

Bij mij staat de belangen van de klant centraal. Om de belangen van mijn klanten te behartigen werk ik met intrinsieke motivatie. Mijn producten moeten de klanten iets opleveren dan dat het mijn klanten iets extra’s kost. Ik lever de producten aan mijn klanten op basis van gedegen inventarisatie en analyse van informatie.

Wekelijks maak ik veel mee met mijn klanten. Hieruit heb ik geleerd dat de klantinsteek belangrijker is dan de productinsteek. Ik luister goed naar de wensen en behoeften van mijn klanten. Ik check wat de klant wil en ik zorg ervoor dat mijn klant een passend totaaladvies op maat krijgt. Op deze manier weet ik mijn klanten te binden. Ik haal altijd het maximale uit mij zelf om een klant altijd goed van dienst te zijn.

Waar mijn kwaliteiten, kracht en vaardigheden liggen??! Die heb ik opgedaan in verschillende branches en bedrijven waaronder Rabobank, PostNL en natuurlijk mijn eigen onderneming ......

Wat ik wil voor de toekomst? En wat ik wil voor de Rabobank? Samen met mijn collega’s van Rabobank wil ik klanten op een ‘eigenwijze’ manier helpen met het maken van belangrijke financiële keuzes in hun leven. Daarbij staat de klant uiteraard centraal en zet ik mijn perfectionisme in om te komen tot alleen het beste advies!

De klant moet inzien dat Rabobank een grote bijdrage levert aan de realisatie van de ambities van hun klanten door samenwerking. Door samen te werken bereik ik meer met mijn klanten en hierbij geef ik de klant het gevoel van waardering.

Rabobank houd van ondernemende mensen. Met mijn ondernemende kwaliteiten ben ik de visite kaartje van Rabobank. Hoe is de visie op de ondernemerschap binnen Rabobank?


Ik hoop dat mijn pitch nu uitdagend genoeg is. Mochten jullie nog op- en of aanmerkingen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Met citaat reageren