Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 januari 2016, 00:59
Shyanne_A Shyanne_A is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2016
Berichten: 1
Shyanne_A is on a distinguished road
Question Studiekeuze: welke vervolgopleiding na Medisch Analist?

Goede dag iedereen,
Mijn naam is Shyanne. Ik ben 19 jaar en Medisch Analist in opleiding. Ik verwacht mijn diploma in augustus in ontvangst te mogen nemen.

De laatste twee jaren van mijn opleiding zijn tamelijk zwaar geweest, vooral omdat de richting mij niet bevalt. Desalniettemin is het mij altijd gelukt hoge cijfers te behalen. Het beroep medisch analist is mooi en het is prachtig om op deze manier bij te kunnen dragen aan de gezondheidszorg. Echter is het (door mijn persoonlijkheid) een bron van stress. Ik heb door de opleiding het gevoel dat ik word achter gehouden, omdat ik tot zoveel in staat ben en deze richting niet het uiterste uit mij haalt.

Gezegd kan worden dat ik discipline heb en van structuur en netheid hou. Ik denk zeer analytisch en logisch. Ik waardeer informatie, kennis en intelligentie.
Ik ben inzichtelijk en mentaal snel, maar ik heb soms moeite om deze mentale snelheid altijd naar buiten toe brengen op een manier die ook voor andere mensen helder is. Verder vind ik ook dat ik soms onafhankelijk en kil kan overkomen, omdat ik makkelijk verdiept raak in mijn werk.

In augustus heb ik de opleiding afgerond en dan is het de bedoeling verder te studeren. Het probleem is echter dat ik geen idee heb van welke richting ik op wil gaan.

Als kind had ik altijd arts willen worden. Dit komt vooral, doordat mijn grootmoeder in de verpleging werkte en ik veel tijd op de poli doorbracht. Dit beroep trekt mij momenteel niet meer aan.

De studie Psychologie of Misdaad Psychologie vind ik ook mooi, maar hoe kom ik erachter als dat werkelijk iets voor mij is? Mijn grootste angst op dit moment is dat ik weer de verkeerde studie keus maak en er dood ongelukkig van word.

Tot slot vind ik beroepen die met Criminologie te maken hebben ook interessant.

Voor zowel het beroep als psycholoog als het beroep als rechergur zijn goede sociale vaardigheden vereist. Ik vind persoonlijk niet in de nodige mate hierover beschik. Zou het dan misschien beter zijn om gewoon een beroep uit te oefenen waar ik voor het grootste deel op mezelf aangewezen ben?

Ik voel me momenteel verloren en besluiteloos. Dat is voor iemand als mij verschrikkelijk, omdat ik tot 2 jaren geleden een perfect uitgestippeld plan had. Heeft er iemand advies wat betreft het maken van de (juiste) studie keuze? Of enkele adviezen?

Graag jullie reactie
Vriendelijke groeten, Shyanne
Met citaat reageren