Los bericht bekijken
  #7  
Oud 5 december 2008, 12:36
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Totaal verkeerde keuze gemaakt!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thor2002 Bekijk bericht
Alleen kies ik bij gesprekken vaak een bepaalde rol (die in min ogen bij de gewenste functie past); waarbij ik wel probeer duidelijk te maken dat ik ook 'al die andere aspecten' beheers. Probleem hierbij is vaak dat je maar een uurtje daar zit met 6 man commissie en er vaak vragen worden gesteld over mijn huidige werkgever. Die wijkt dusdanig af van de norm dat ik bij gesprekken vaak een half uur de standpunten van mijn huidige baas uit moet leggen....
Hm...... dan is het zaak dat je geen rol aanneemt waarvan je denkt dat die bij de functie past, maar gewoon als jezelf opereert, dus jezelf presenteren zoals je bent en zoals jij de functie zou vervullen. Waarschijnlijk kom je technisch over omdat je jezelf een bepaalde rol aanmeet en waarmee je jezelf beperkt in plaats van dat je je kwaliteiten tot uiting laat komen en ter plekke laat zien en waarmee je kunt overtuigen.

Misschien kun je een combinatie maken van het kort en helder uitleggen van de standpunten van je huidige werkgever en jouw visie erop? Je krijgt dan een ander gespreksverloop waarin je je politieke vaardigheden kunt benutten.

Overheid vs profit: waarschijnlijk kun je met beiden wel wat en ben je bij de overheid het heldere licht waar je bij profit de ziel aanvult.
__________________
Rianne
Met citaat reageren