Los bericht bekijken
  #4  
Oud 13 maart 2011, 11:38
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Dat zou ik dan wel met persooneelszaken bespreken (niet meteen in het gesprek zelf, indien ze daar niet op ingaan). In een CAO staan meestal de functiegroepen met daarbij de salarisschalen vermeld. Je kunt aangeven dat bij deze functie een salarisschaal hoort. Dan vraag je naar mijn idee niets aparts. Bovendien ben je als ik het goed begrijp ook nog een opleiding boven de functieeis aan het afronden. Ook dat mag je meenemen. Kortom: helemaal niet raar wanneer je niet gewoon het salaris vraagt dat bij je functie hoort, zeker doen! Ik zou het apart vinden wanneer je dit niet zou doen. Ze willen je blijkbaar graag hebben want je hebt al een intern gesprek. Je moet maar zo denken: een externe sollicitant zou het salaris behorende bij de functie ook krijgen, heel zeker wanneer je aan de functieeisen voldoet. Dat jij als starter akkoord bent gegaan met minder salaris, hoeft niet te betekenen dat je je hele werkleven minder moet verdienen. Dit is een sollicitatie en ik zou zeggen grijp die kans om je salaris te bespreken. Ik neem aan dat er een nieuw contract wordt opgesteld (of je contract wordt aangepast). Hier kan je naar vragen in het gesprek.
Groetjes Eveline

Laatst gewijzigd door EvelineB; 13 maart 2011 om 11:42 Reden: toevoeging
Met citaat reageren