Los bericht bekijken
  #1  
Oud 29 oktober 2016, 22:15
Mau Mau is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2016
Berichten: 2
Mau is on a distinguished road
Standaard Wat is de volgende stap om te zetten qua studie?

Hallo iedereen,

Ik ben 17 jaar oud, en ik heb net mijn havo afgemaakt met het profiel E&M (bijvakken Duits en M&O), waarvoor ik eerlijk gezegd niets hoefde te doen.
Ik ben inmiddels begonnen met mijn opleiding HBO Communicatie, en het gaat tot nu toe erg goed. Ik heb niet echt voor mijn tentamens geleerd maar heb desondanks tot nu toe een 7 voor presenteren en een 9,1 voor Nederlands binnen.

Mijn probleem is dus zeker niet de moeilijkheidsgraad van de studie. Het probleem is eerder mijn interesse. Ik koos voor communicatie omdat ik een passie voor taal heb, en verder psychologie interessant vind (wat natuurlijk ook in verband staat met communicatie).

Ik vind zowel Nederlands als Engels interessant, met de nadruk op schrijven. HBO Communicatie blijkt echter veel meer op media gericht, en het commerciële aspect van communicatie (wat ik helemaal niks vind).
Psychologie en filosofie lijken mij ook erg interessant, maar ik ben met beide nog niet zo bekend en ik wil koste wat het kost niet weer een foute keuze maken.

Een ander probleem wat ik met communicatie heb ondervonden, is dat de toekomst van communicatie digitalisering is. Media zijn hier een goed voorbeeld van. Deze toekomst bevalt mij echter helemaal niet, ik heb helemaal niks met de digitalisering.

Een van mijn broers stopte in het eerste jaar van zijn studie, en hoewel mijn moeder ons altijd steunt, zag ik toch enige teleurstelling bij haar terug. Vandaar dat ik het niet met haar durf te bespreken.

Ik zou het erg waarderen als ik deskundig advies kreeg, want alles wat ik van mijn vrienden krijg is ''studeer iets met economie dan verdien je lekker''
Met citaat reageren