Los bericht bekijken
  #3  
Oud 27 mei 2009, 14:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: ontslag indienen en terug studeren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katrien Bekijk bericht
hallo

ik zou graag mijn ontslag indienen en dan terug gaan studeren... maar ik zou wel moeten dop trekken via de RVA, aangezien wij 2kindjes hebben, 1inkomen is in deze tijd amper haalbaar!
Zelf ontslagen worden zit er niet in denk ik...
ik weet dat het niet mogelijk is dat als je zelf ontslag geeft en dan naar de RVA kan gaan om dop te trekken...
Maar kan iemand mij misschien verder helpen?
Als ik mijn ontslag geef en dan verder ga studeren, kan je dan wel toegang krijgen om loontrekkende te zijn van de RVA?
hartelijk dank...

Katrien

ps: kan eventueel eens vragen aan men baas of hij mijn ontslag wil geven door economische crisis? (of zou dat niet lukken??)
Ik weet niet of het helpt, maar binnen het bedrijf waar ik nu werk wordt er flink bezuinigd i.v.m. de crisis.
Hierdoor moesten er mensen gedwongen ontslagen worden en je kon je als vrijwilliger aanbieden op de lijst (bijv. als je ging studeren enz.)
Je zou bij je baas kunnen informeren (subtiel) of er dergelijke maatregelen ook binnen jouw bedrijf plaats gaan vinden? (maar zover ik weet sluit RVA de kraan als je gaat studeren?)

Je zou ook bij de IB-groep kunnen informeren hoe het zit met studiefinanciëring en het recht erop.

Een derde mogelijkheid is nog dat je deeltijd gaat studeren.

Heel veel succes in ieder geval!
Met citaat reageren