Los bericht bekijken
  #7  
Oud 11 juli 2012, 23:33
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdr1988 Bekijk bericht
Ik ben pas afgestudeerd en lees vaak op websites dat het heel belangrijk is om een pakkende CV te hebben. Ik zou graag wat tips willen krijgen om mijn CV te verbeteren.
Die websites hebben gelijk. Ik heb mijn eigen CV al zo vaak aangepast dat ik de tel kwijt ben. Hij wordt steeds beter. Hier zijn in het kort mijn tips voor jouw CV.

1) Layout: Als de bedrijfsnamen en de onderdelen van je persoonsgegevens vetgedrukt zijn als de kopjes vallen ze minder op. Maak de kopjes iets groter en onderscheid ze met een lange lijn over de hele breedte van de tekst of iets anders. En haal ook de : weg uit de kopjes.

2) Persoonsgegevens: Je hebt adres and postcode genoemd maar woonplaats niet. Het ziet er gek uit als de postcode niet wordt gevolgd door de woonplaats. Ik heb een kopje adres waar het allemaal inzit.

Ik vind dat de geboortedatum er wel bij moet, zeker als je nog geen kans hebt op leeftijdsdiscriminatie, maar je burgelijke staat hoort hier totaal niet bij.

Zet je rijbewijs onder het kopje vaardigheden tenzij je een baan zoekt waarbij een rijbewijs een must is (chaffeur, koerier, etc).

Kun je twee kolommen maken? Zo vul je wat lege ruimte op aan de rechter kan en komt er meer ruimte vrij op de rest van de pagina.

3) Opleiding (niet opleidingsgegevens): De titel van je scriptie heeft vele hoofdletters behalve aan het begin waar het moet. Ik zou zelf aanhalingstekens gebruiken.

Wat is een premaster en waarom staat er niet bij dat je je diploma hebt gehaald, zo tussen al die andere wel diploma's valt het op.

Verder, een vakkenpakket op het HBO? En economie & maatschappij is een profiel en geen vakkenpakket.

4) Werkervaring: Vertel in meer detail over je taken zodat een lezer kan zien wat je doet voor het bedrijf en gebruik percentages, bedragen en getallen om te laten zien wat voor positieve resultaten je hierbij behaalde. Dit stukje is bij jouw veel te kort.

5) Stages: Ook hier is wat duidelijkheid en uitbreiden nodig. Hoe deed je die opdracht bij ABB. Deed je literatuuronderzoek? Deed je praktisch onderzoek of iets totaal anders? Hoe zagen je dagelijkse werkzaamheden eruit? En hoe zat het bij Ernst & Young? Was je letterlijk 6 maanden met en jaarlijkse rapportage bezig? Ik zou denken dat je van tijd tot tijd ook andere taken had.

6) Talen: Nederlands is je moedertaal, dus hopelijk spreek je dat vloeiend, maar hoe zit het met Engels en Duits, daar heb je geen omschrijving van gegeven. Meestal wordt dit opgebroken in geschreven en gesproken taal.

7) Computerkennis: Gebruikt men in die financiële bedrijven niet veel meer computerprogramma's dan je hebt genoemd? Ik had meer computerkennis verwacht.

8) Hobby's zijn handig op een CV om een stukje persoonlijkheid te laten zien of om vaardigheden te laten zien die niet duidelijk uit je werkervaring naar voren komen, maar muziek luisteren en films kijken (vergeleken met muziek en films maken) is totaal niet interessant en gamen kan zelfs een negatief beeld van je opwekken bij de werkgever (van een luie couch potato). Ik zou deze 3 zaken van je CV verwijderen.
Met citaat reageren