Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 juni 2007, 12:07
Silvia1 Silvia1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2007
Berichten: 11
Silvia1 is on a distinguished road
Standaard Re: uitnodiging gesprek.. wel of niet doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dk1978 Bekijk bericht
het is dus niet bepaald een functie waarvan ik denk, ja, dit is het!

Reiskosten --> En dat vind ik opzich niet zo'n probleem, (ik ben vorige week ook nog ver weg op gesprek geweest, maar dat was een baan die ik wel leuk vond) maar op dit moment dus wel, en dan ook nog voor een baan die ik eigenlijk niet wil..
maarja, ik heb wel sollicitatieplicht...

mijn gevoel zegt dat ik het af moet zeggen... ik snap al niet waarom ze me uitgenodigd hebben op basis van die waardeloze brief? Hebben ze zo weinig reacties gehad? Straks nemen ze me nog aan ook!
Uit deze citaten uit jouw brief maak ik op dat je de baan niet wilt.

Het is dus belangrijk dat je het bedrijf duidelijk maakt dat je de baan niet wilt.
En dat is niet gemakkelijk.
Zet eerst voor jezelf op een rij waarom je de baan niet wilt. Deze argumenten kun je ook gebruiken naar dat bedrijf toe.

Het is het netst om dit in een niet-telefonisch gesprek duidelijk te maken.
Maar dit is bij jou (door persoonlijke omstandigheden) moeilijk.
In jouw geval zou ik uitleggen dat je het gesprek wilt verzetten (i.v.m. persoonlijke omstandigheden).
Een leidingevende met een beetje respect voor zijn medemens zal dit wel begrijpen.

Tijdens het volgende gesprek zou ik als jouw gevoel nog steeds hetzelfde zegt duidelijk maken dat je de baan niet wilt.
De enige tip die ik je hierbij wil geven is eerlijk blijvene n respect blijven tonen.
Hopelijk kunnen andere forummers je hier verder bij helpen.

Succes!
Met citaat reageren