Los bericht bekijken
  #7  
Oud 8 augustus 2011, 11:41
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

In een thema-programma van de week op tv bleek hoeveel mensen er nog moeite hebben met het idee van homoseksualiteit.
@ verpleger, jij zegt zelfs ook dat jij hierover geschokt was.
Maar dat is jouw reactie en dat kleurt misschien ook wel hoe jij denkt over jullie werkomgeving.
In een zeer conservatieve werkomgeving is het misschien niet handig om hier open over te zijn. Hoewel ik absoluut voorstander ben van openheid, maar sommige prive-aangelegenheden hoef je echt niet te delen met je werkgever. Aan de andere kant, zou je teamleider anders toch eens moeten nadenken of hij die 2 kanten wel kan verenigen. Misschien voelt hij zich thuis in een wat meer gematigde werkomgeving waar hij wel wat meer van zichzelf als persoonlijkheid kan laten zien. Maar dan nog zullen er altijd mensen zijn die het niets vinden...
Je kunt makkelijk adviseren aan de zijlijn maar het is en blijft nog altijd zijn eigen keuze om hier open over te zijn. Dus ik zou hem vragen wat hij precies wil en hoe hij zich zou voelen als hij hier open over kon zijn... dat is het belangrijkste...

gr,
Tessa

PS: @EvelineB je hebt Hetty volgens mij verkeerd gequote als mij ;-)
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren