Los bericht bekijken
  #3  
Oud 20 juni 2010, 15:11
WendyP WendyP is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2010
Berichten: 4
WendyP is on a distinguished road
Standaard Re: Teveel stress, hoe pak ik dit aan

Hoi Hetty,

Bedankt voor je aardige reactie!

De afgelopen dagen ben ik inderdaad al bezig geweest met het opschrijven van eigenschappen, kwaliteiten, competenties en voorbeelden volgens STAR om die competenties aan te tonen en natuurlijk mijn ontwikkelpunten. Motivatie voor de functie, motivatie voor het bedrijf. Wat ik voor onze afdeling heb gedaan, wat ik graag zou willen bereiken en wat ik nog meer zou kunnen betekenen, hoe ik mezelf over 5 jaar zie. Welke vakkennis opleidingen ik zou willen doen, etc. Tevens heb ik een soort van portfolio aangelegd met wat ik de laatste maanden voor de afdeling heb gedaan. Op de momenten dat ik daarmee bezig ben valt de spanning weg en lijk ik veel zin te voelen om het gesprek in te gaan. Maar zodra ik stop met schrijven, gaat het mis ;-)

Het grootste probleem, naast personeelszaken, zit hem voor mij denk ik in het aantonen tijdens het gesprek dat ik mijn toekomst echt binnen dit bedrijf zie liggen. Ik heb 2 voortijdig beeindigde HBO studies op mijn CV staan. Wel MBO+ afgerond, evenals verschillende soorten banen van korte duur (wel de afgelopen 3 jaar voor hetzelfde uitzendbureau gewerkt), omdat ik na het stoppen met mijn studies heel erg zoekende ben geweest en eigenlijk geen flauw idee meer had wat ik nu eigenlijk wilde. Op een bepaald moment zag ik in dat de diverse uitzendbanen geen zoden aan de dijk zette, wel qua kwaliteiten en groei in vaardigheden, maar ik werkte toch onder m'n niveau. Ik besloot weer gaan te studeren en ben een WO studie psychologie via de Open Universiteit gaan doen. Ik wil daar niet perse in verder, maar wil toch een keer een studie afgemaakt hebben, hoe lang ik er naast een baan ook over doe. De gedachte toen was dat een afgeronde studie toch mijn kansen op de arbeidsmarkt zouden vergroten. 3 maanden na het beginnen met die studie kwam ik in dienst van het huidige bedrijf. Ik zal dus vooral aan moeten tonen dat het nu anders is, dat ik voor hen wil blijven werken en met het oog op die studie, dat ik daar niet in verder ga. Dat ik geland ben....om maar even te spreken in termen van de afgelopen verkiezingen. Dat motiveren vind ik zelf altijd erg lastig, zeker omdat ik door spanning en stress te mat overkom en niet enthousiast lijk.

Ik weet dat je gelijk hebt, ik moet stoppen met denken en nu volledig stoppen met voorbereiden. Ik denk dat ik maar eens flink uit ga waaien op het strand straks, samen met de hond :-)
Met citaat reageren