Los bericht bekijken
  #3  
Oud 7 juni 2006, 19:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar

HAllo,

Ik vind de brief eigenlijk niet heel goed. Ik zou in de eerste alinea het woord jullie weglaten. Ik zou er dit van maken:

Met belangstelling las ik de vacature van pedagogisch medewerker op de internetsite van de stichting........... Ik wil in de hulpverlening aan de slag en was dus meteen enthousiast.

De organisatie van de stichting..... spreekt mij aan door het grote zorg aanbod wat er aan ouders en kinderen/jeudigen wordt geboden. Ook het vraaggericht en systeemgericht werken spreekt mij aan. Hier ben ik immers bekend mee omdat ik tijdens mijn stage met deze methodiek heb gewerkt. enz enz

De eerste zin van de derde alinea is erg vaag. Je kan bijvoorbeeld zeggen:
Wat mij het meest aanspreekt in de functie van pedagogisch medewerker is een zo optimaal mogelijk leefbaar klimaat scheppen voor de jeugdigen en zijn omgeving. Wat ik hierin belangrijk vind is een goede relatie en communicatie met de ouders, zij moeten in het hulpverleningsproces een centrale rol spelen.

Ik hoop dat dit je iets verder helpt! En dat je je brief verder zelf kan aanpassen (als je denkt dat dit nodig is natuurlijk)

Succes verder!

Groetjes Vera
Met citaat reageren