Los bericht bekijken
  #8  
Oud 21 april 2014, 10:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Unhappy reactie sph

Jaaaa, SPH.

Zelf heb ik 14 jaar geleden mijn diploma gehaald. Van mijn casuswerkgroep van 7 personen is er nu nog 1 persoon die ook werkzaam is in het sph werkgebied. De rest, inclusief ikzelf zijn wat anders gaan doen.
Een groepsgenootje is de pabo gaan doen, een ander is verder gegaan voor orthopedagoog, weer een ander is psychologie gaan studeren en iemand heeft de hulpverlening helemaal achter zich gelaten en is als administratief medewerker bij een verzekeraar gaan werken en heeft zich intern omhoog gewerkt. Er is er ook een die haptonomie is gaan studeren. Ik zelf ben de yogakant opgegaan waarin ik nog wat van mijn sph-ei kwijt kan.
Is een coach- of therapeutenopleiding niet iets voor jou?

In 2009 moest ik opnieuw gaan solliciteren en ik merkte dat sphers amper nog gevraagd worden. Het gaat in de zorg tegenwoordig meer om handen aan het bed dus dat betekent dat je minimaal verzorgende c zijn.
Ook als je kijkt naar de opzet van de opleiding (in ieder geval in mijn tijd) dan geeft het niet veel perspectief op een baan omdat de opleiding te algemeen is. Je krijgt van alles een beetje aangereikt waardoor je op het einde van de rit nog van toeten noch blazen weet. Maar goed dat je in de jaarstage nog wat kennis kan opdoen.
Om laten scholen naar maatschappelijk werk was geen optie want daar is momenteel ook geen droog brood mee te verdienen. Sterker nog. Hier worden maatschappelijk werkers massaal op straat gegooid. Op het revalidatiecentrum waar ik yogales geef, blijven op het einde van de ontslagronde nog twee maatschappelijk werkers over (van de 10). Maar misschien is dat anders in jouw deel van het land.

Veel wijshed gewenst in je verdere studiekeuze.
Met citaat reageren