Los bericht bekijken
  #6  
Oud 10 januari 2008, 20:24
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil nog een keer voor dezelfde functie regeren wat moet er in mijn brief staan

Beste Noel,

In mijn ogen ben je t'e eerlijk.
Ik zou niet melden waarom je op zoek bent naar een andere baan. Iedere nieuwe werkgever kan zelf wel verzinnen dat je een nieuwe uitdaging wilt omdat de koek op is bij je huidige werkgever. Ofwel je wilt je gaan verbeteren. Dit kan je altijd nog vermelden in het gesprek.

In alinea 2 schijf .........." gehad had" ......... in een regel achter elkaar. ik zou dit anders doen.

Ook zou ik deze brief meer in het AIDA-model zetten. Ik denk dat je brief dan gestructureerder overkomt.

Over het uitzendbureau: Ik heb mindere ervaringen met uitzendbureau's. Daar wordt je gouden bergen beloofd en er kan geen koperen heuvel vanaf. Je zou iets kunnen zeggen in de trend van:

" Omdat ik al geruime tijd op zoek ben naar die ene baan welke mij op het lijf geschreven is verdiep ik me regelmatig in het vacatureaanbod. Vandaar dat ik enkele maanden geleden ook voor een soortgelijke vacature, bij uw organisatie, via het uitzendbureau gesolliciteerd heb. Na een intakegesprek wat door zowel het uitzendbureau als door mijzelf als erg positief is ervaren ben ik helaas niet bij u voorgesteld omdat de functie reeds intern ingevuld is. Omdat nu voor de tweede keer een soortgelijke functie langs komt is het voor mij een drive om 100% te gaan voor deze uitdagende functie binnen uw organisatie"

(maar dan in je eigen bewoording)

Succes,
Rens.
__________________
Rens
Met citaat reageren