Los bericht bekijken
  #2  
Oud 21 september 2012, 11:17
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Beste Rogier,

Even los van de vraag of een sollicitatiebrief die afwijkt van de standaard werkt het volgende: Ik vrees dat vooral de toon die je aanslaat in je conceptbrief niet gaat werken. Je geeft enorm af op de minister en de AFM. Los van de vraag of dit terecht is - persoonlijk denk ik dat je de schuld van de malaise in de bancaire sector bij de verkeerde personen en organisaties zoekt, sluit je met de houding die je aanneemt elke toekomstige werkgever uit die jou visie niet deelt. Ook denk ik dat jou hobby 'nieuwe financiële producten bedenken' op dit moment eerder geassocieerd wordt met subprimes en rommelhypotheken dan met financiële producten waar klanten daadwerkelijk wat aan hebben.

Dat bepaalde certificaten een beperkte geldigheidsduur hebben is volkomen logisch. Jou verongelijkte houding maakt ze geen dag langer geldig.

Toevallig hoorde ik gisteren een stuk op de radio waarin betoogd werd meer aandacht aan ethiek te geven in de financiële sector. Als ik jou betoog lees lijkt me dat volkomen terecht.

Kortom, je brief komt op mij over alsof jij knollen voor citroenen wil verkopen maar dit niet langer mag van de marktmeester en jij daar nog boos om bent ook. Gebruik een sollicitatiebrief niet om je bitterheid te etaleren maar gebruik het om een baan te vinden waar je (hernieuwde) arbeidsvreugde in vindt.

Succes,

Maarten
Met citaat reageren