Los bericht bekijken
  #6  
Oud 24 oktober 2008, 18:58
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carriereswitch...

dank je Rianne,

nav jou en MakingSense's reactie heb ik nog s zitten nadenken over een leidinggevende functie. Dat heb ik destijds met veel plezier gedaan. Door interne veranderingen ben ik toen weer wat anders gaan doen.
Aangezien er nog een vacature bij dezelfde wkg was voor eerste medewerker Transport heb ik daar een brief voor gemaakt. Je hoeft daar geen specifieke leidinggevende capaciteiten voor, maar je moet processen bewaken, kwaliteit waarborgen etc.

Dit is mijn brief geworden....(vooralsnog):
Via een familielid kwam ik in het bezit van de vacature eerste medewerker Transport. De functie is mij op het lijf geschreven en in deze brief zal ik u vertellen waarom.

Na 22 jaar bij UWV gewerkt als beslisser Claim Werkloosheidswet te hebben gewerkt ben ik toe aan een functie die beter aansluit bij mijn competenties en interesses.
Als beslisser Claim Werkloosheidswet was ik verantwoordelijk voor het zelfstandig vaststellen van recht, hoogte en duur van WW-aanvragen.
Hierbij werd intensief gebruik gemaakt van Outlook, Word en Excel.
Daarnaast werd steekproefsgewijs kruiscontrole door medewerkers onderling uitgevoerd ten einde de kwaliteit van het werk te waarborgen.
Ik heb met veel plezier en enthousiasme instructie gegeven aan nieuwe medewerkers. Ook hierbij stond kwaliteit hoog in het vaandel.

Ik ambieer een dienstverlenende en ondersteunende functie en op basis van het employebility-instrument UWV zou dat uitstekend bij mij passen.
Privé ben ik actief bemiddelaar geweest tussen buurtbewoners en afgevaardigden van de Gemeente Leeuwarden in verband overlast door jongeren.

Ik ben enthousiast, heb een flexibele werkhouding en beschik over een goed leervermogen en ben leergierig. Ik kan goed met anderen samenwerken en in stressvolle situaties kan ik goed het overzicht houden en vooruit denken. Ik ben iemand die een ander gerust kan stellen en met respect behandel; daarom staat klantgerichtheid en klantvriendelijkheid bij mij hoog in het vaandel.
U kunt van mij iemand verwachten die streeft naar continue optimalisatie van processen. Iemand die goed naar voren komt in een team maar ook prima zelfstandig kan werken; bij analyseren en creëren van oplossingen. Graag zou ik hier tijdens gesprek wat dieper op in willen gaan.


Overigens: dat ik in salaris achteruit ga, maakt mij niet uit. Plezier is belangrijker dan geld....Dat is mijn levenservaring.
Met citaat reageren