Los bericht bekijken
  #7  
Oud 25 februari 2007, 17:37
Annemart Annemart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 5
Annemart is on a distinguished road
Standaard Re: Sollcitatiebrief balie-/secretarieel medwerker internationalisering

Beste Sleeve,

Een reactie op je brief.

1e alinea:
Als ik 'm zo lees, klinkt het als ene motivatie vanuit iets negatiefs, nl. dat je huidige werkplek eindigt. Ik zou zelf de hele 1e alinea gewoon weglaten,de tweede voldoet als intro.

2e alinea:
Ik heb begrepen dat je woordjes als dus, namelijk, enzovoorts beter niet kunt gebruiken. Ze halen de vaart uit je brief.Ik zou zeggen: 'Ik ben op zoek naar een baan' ipv 'namelijk'. En ik zou deze zin in tweeen splitsen: tweede zin: Deze baan lijkt daar zeker aan te voldoen. Dan wordt ie wat directer en dynamischer.

3e alinea:
'Door mijn veelzijdige werkzaamheden als administratief medewerker heb ik ruime ervaring opgedaan met databases, bovendien werk ik dagelijks met programma’s als Word en Excel en beheers ik deze dan ook zeer goed.'
Ik zou 'werkzaamheden' vervangen door 'werk'. Is gevoelsmatig, maar heeft denk ik te maken met: je werk heeft veel zijden (= veelzijdig), niet elk van je aparte werkzaamheden.
Ik zou ook deze zin splitsen:
'Door mijn veelzijdige werk(zaamheden) als administratief medewerker heb ik ruime ervaring opgedaan met databases. Bovendien werk ik dagelijks met programma’s als Word en Excel en ik beheers (ipv beheer ik) deze dan ook zeer goed.'
'Voor mijn huidige werk zorg ik voor de administratieve ondersteuning van een project, wat onder andere inhoudt dat ik de voortgang van het project bewaak en planningen maak.'
'Ik verzorg momenteel ...... Dit houdt onder andere in...'
'Deze werkzaamheden verlangen een grote mate van stressbestendigheid, flexibiliteit, accuratesse en gevoel voor systematiek.' -> haal 'm naar je toe, zeg iets als dat jij daarin uitblinkt ofzo.
'Precies de competenties die voor de door u aangeboden functie ook belangrijk zijn!' -> Leuk gevonden! Het heeft zo'n TATATATA! Leuk. Ik twijfel echter of het helemaal klopt met de grammaticaregels. Je mist het onderwerp (dit zijn....) Je kunt iets doen als: Ik beschik dus exact over de competenties die voor .... (dan wel even naar de vorige zin kijken dat het niet dubbelop wordt)

4e alinea:
Een ander aspect van de functie dat me heel erg aanspreekt is het informeren van zowel studenten, gasten als facilitaire medewerkers. Tijdens (In) het project waar ik nu aan werk heb ik veel te maken met klanten die informatie vragen. Omdat het project (in twee zinnen twee maal dezelfde woorden) uitgevoerd wordt voor een grote woningbouwvereniging heb ik te maken met (twee maal dezelfde tekst) mensen uit verschillende culturen en sociale lagen van de bevolking. Het informeren van deze klanten vind ik één van de leukste kanten van mijn werk en het gaat me dan ook goed af. Ik denk dat je hier wat meer mag 'opscheppen'; bv gaat me uitstekend af, is me op het lijf geschreven, ben daarin als een vis in het water, ....

Door mijn uitgebreide internationale vriendenkring spreek en schrijf ik met zeer grote regelmaat Engels. Hierdoor heb ik een uitstekende kennis van de Engelse taal.

Graag zou ik uitgenodigd worden voor een persoonlijk gesprek zodat ik mijn sollicitatie verder toe kan lichten.
Dit klinkt vrij bescheiden. Uit voorbeeldbrieven die ik lees op internet, begrijp ik dat je best wat brutaler mag zijn. Tenminste: Graag word ik uitgenodigd.... Of: Ik hoop dat deze brief uw interesse in mij geprikkeld heeft. Als u meer wilt weten over mij en mijn motivatie voor de functie van ... bij uw organisatie vertel ik u graag meer in een persoonlijk gesprek.'

Met vriendelijke groet,


Mag ik je nog een algehele indruk geven? In je brief kom je over als een gedegen, harde werker, waar je als werkgever op kunt vertrouwen!

Veel succes!
Annemart
Met citaat reageren