Los bericht bekijken
  #4  
Oud 23 februari 2007, 15:16
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie, graag commentaar/opmerkingen

Hoi Manuel!

Suggesties voor je brief zijn in rood weergegeven:


Graag wil ik door middel van deze open sollicitatie mijn interesse kenbaar maken voor een functie binnen uw bedrijf. Allereerst wil ik zeggen dat ik zeer enthousiast ben over uw bedrijf. Alleen al [ik zou 'alleen al' weglaten en achter 'bedrijf' een komma zetten]omdat de producten en diensten die uw bedrijf aanbiedt goed aansluiten bij mijn interesses en opleiding. Waarom sluiten de producten/diensten aan op jouw interesses en opleiding?]

Ik zou mijzelf willen voorstellen als zelfstandige, enthousiaste jonge man die weet wat hij wil. In julli 2006 ben ik afgestudeerd aan de opleiding HBO Elektrotechniek, differentiatie Media Engeneering aan de * te *. Deze differentiatie richt zich op de techniek binnen de audio en video wereld. Hierbij kunt u denken aan vakken en projecten die gericht zijn op compressie technieken, digital broadcasting, opbouw van audio-/videosignalen, digitale beeldherkenning, broadcast camera’s en nog vele andere onderwerpen op dat gebied. Destijds heb ik voor deze differentiatie gekozen omdat ik zelf [ik + zelf is dubbelop] in mijn vrije tijd ook veel bezig ben met audio-/video systemen. Zo heb ik thuis mijn eigen “mini” bioscoop ingericht en doe ik ook veel met audio/video bewerking. [heb je voorbeelden van bewerking?]
Naast mijn interesses in de audio/video wereld ben ik iemand met een enthousiaste persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. [Je hebt al een keer gezegd dat je enthousiast en zelfstandig bent. Bovendien zijn dit nu niet echt hele uitzonderlijke eigenschappen. Zou het wat meer gooien op creativiteit (lijkt me belangrijk bij audio/video bewerking)

Momenteel ben ik werkzaam als * engineer(*) bij * te *. In deze functie ben ik o.a. belast met het programmeren en up-to-date houden van de * voor nieuw product releases. Aangezien ik hier voor een tijdelijke periode werkzaam ben, ben ik momenteel aan het oriënteren op de arbeidsmarkt.

Indien zich in uw bedrijf een mogelijkheid voordoet, welke past bij mijn ambitie,[is wel genoeg duidelijk geworden wat je ambitie is? Wat zoek jij in een baan (bijv uitdaging, sociale contacten oid)] dan zou ik hiervoor graag in aanmerking komen. Uiteraard ben ik bereid het een en ander toe te lichten over mijn opleiding en werkervaring in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Ik hoop dat je hier wat mee kan, succes!
Met citaat reageren