Los bericht bekijken
  #10  
Oud 7 juli 2011, 00:00
Evi Evi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2011
Berichten: 5
Evi is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor deze warme woorden Tessa

Ik kwam net even op de site om iedereen hier te informeren dat ik vandaag per direct ontslag genomen heb. 'Life's too short to be miserable'.
Er is een last van m'n schouders gevallen, ik voel me bevrijd en heb weer zin in de toekomst en een nieuwe baan waar ik me wel goed voel !!

Om je vragen te beantwoorden, het gevoel was bij de sollicitatie gesprekken bij dit bedrijf wel ok.
Het was niet overtuigend maar ik dacht dat ik ook nog in een verwerkingsproces zat mbt het verliezen van m'n vorige baan, waar ik zo graag was.

Na het 2e sollicitatie gesprek gaf men aan dat ze mij graag een contract aanboden en zeer enthousiast waren over de eventuele samenwerking.
Dit kreeg ik te horen via het bedrijf zelf maar ook van het wervings & selectie bureau dat de onderhandelingen eigenlijk deed en die mij in eerste instantie benaderd hebben voor deze functie.

Ik heb toen aangegeven bij dit wervings & selectie bureau dat ik een week nodig had om na te denken. Het ging allemaal heel snel, binnen 3 weken was ik m'n geliefde baan kwijt en had ik deze nieuwe gevonden.
De tussenpersoon vertelde mij toen dat het niet slim was om het bedrijf een week te laten wachten. Het zou dan de indruk wekken dat ik niet geinteresseerd was. En zo'n mooie functie en goede arbeidsovereenkomsten zou ik nergens anders vinden. Ik heb me dus een beetje laten opjagen en snel het aanbod aangenomen. Achteraf had ik dit niet moeten doen.

Het netwerken gaat me goed af, daar zitten wel wat dingen in het vat.
Maar inderdaad, ik moet niet vergeten dat een bedrijf ook bij mij solliciteert en dat ik best mag vragen naar een bedrijfscultuur, sfeer of om even het kantoor te zien. Het 15 minuten te vroeg komen voor een gesprek deed ik al altijd.. maar meer onder het mom van, niet te laat komen op je sollicitatie gesprek. In de toekomst zal ik eens wat beter rondkijken als ik daar zit te wachten

Bedankt voor de tips en lieve woorden !!
Met citaat reageren