Discussie: Hoe nu verder?
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 28 mei 2008, 13:21
SJU SJU is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Berichten: 3
SJU is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe nu verder?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wieteke Bekijk bericht
dag sju,

waarom denk je aan een baan als reintegratieconsulent? Het lijkt zo in je verhaal een soort "noodsprong". Ik ben het met Catbert eens dat het belangrijk is om eerst eens alles goed op een rijtje te zetten voordat je nieuwe stappen zet. Dat vooral om te voorkomen dat je weer een keus maakt waar je niet achter staat. En om te voorkomen dat je weer ziek wordt. Een aantal gesprekken met een loopbaanadviseur is inderdaad een snelle manier om er achter te komen wat je wil. Je kunt ook zelf een aantal oefeningen doen. Een droomoefening werkt bijvoorbeeld vaak goed. Voor jou is het echter misschien beter om eerst alles wat je tot nu toe gedaan hebt op een rijtje te zetten en daarna te gaan dromen om een goede nieuwe keus te maken. Ik heb een droomoefening op carrieretijger gezet bij het kopje aanbiedingen van loopbaanadviseur. Hopelijk helpt dit je verder.
Veel succes.
Een baan als b.v. reintergratieconsulent is iets "menselijker" en heeft wat diepgang. Denk dat het iets is wat goed bij mij past. Maar goed... dat is ook maar speculeren. Zoals ik al schreef... "ik weet nog niet wat ik wil!"

Mijn "ziekte" had overgens niets te maken met m'n werk. Er was een mogelijkheid dat het "kanker" zou zijn. Dat is gelukkig niet zo. Het zet je in iedergeval wel aan het denken.

Mijn situatie is inderdaad vrij complex. Mede doordat ik nu alle aspecten van mijn leven aan het overdenken ben. Werk is er maar 1 van. Wel een belangrijke.
Met citaat reageren