Los bericht bekijken
  #5  
Oud 27 juli 2009, 11:42
startertje startertje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2008
Berichten: 21
startertje is on a distinguished road
Standaard Re: spontane sollicitatiebrief: graag een reactie

Vind het erg moeilijk om iets over de organisatie in mijn brief te zeggen en mijn motivatie om er te solliciteren, zonder dat het saai overkomt.

Heb mijn brief nog een beetje aangepast:



Beste heer xxx,


Na het bekijken van de website van het Revalidatiecentrum xxx werd ik enthousiast om te solliciteren bij uw organisatie. Ik kan me goed vinden in de visie van het centrum. De aandacht voor het totale functioneren en de intrinsieke mogelijkheden van een persoon zijn dingen die ook ik erg belangrijk vind.

Afgelopen schooljaar was ik werkzaam als klinisch psychologe in het buitengewoon basisonderwijs. Ik begeleidde er kinderen met een licht mentale handicap en/of emotionele en gedragsproblemen. De inhoud van deze begeleidingen varieerde van het creëren van een vertrouwensrelatie tot het werken aan impulsbeheersing en sociale vaardigheden. Vaak vergde deze begeleidingen een creatieve aanpak. Tijdens mijn praktijkstage vorig jaar kon ik reeds proeven van het werken in een multidisciplinair team. Ook heb ik er enige ervaring opgedaan met diagnostisch onderzoek, begeleiding van kinderen en ouders met een pedagogische of psychologische vraag en met mondelinge en schriftelijke verslaggeving.

Verder ben ik een verantwoordelijk en flexibel persoon met een groot inlevingsvermogen en een gezonde dosis leergierigheid. Ik kijk ernaar uit om mijn kwaliteiten in te zetten voor een maatschappelijk relevante organisatie en mezelf hierin verder te ontwikkelen.

Mocht u mogelijkheden zien voor mij binnen het Revalidatiecentrum xxx, dan zou ik graag in een persoonlijk gesprek mijn kandidatuur willen toelichten. Ik hoop snel iets van u te vernemen en kijk alvast uit naar een verdere kennismaking.


Met vriendelijke groet,

xxx
Met citaat reageren