Los bericht bekijken
  #3  
Oud 29 mei 2009, 11:14
gwbuiter gwbuiter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 4
gwbuiter is on a distinguished road
Standaard Re: Van verkoper naar Operatieassistent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wieteke Bekijk bericht
dag gwbuiter,

uiteraard is het goed mogelijk om een carriereswitch te maken naar de zorg. Je motivatie daarvoor is ook duidelijk, alleen deze motivatie is niet echt van toepassing op de functie van operatie assistent. Binnen de functie van operatieassistent heb je namelijk nauwelijks of geen contact met de patient, die is immers onder narcose. Mensen van dienst zijn, mensen helpen en mensen ondersteunen is daar niet van toepassing. Tenzij je bedoeld dat je de chirurg van dienst wilt zijn... dan is het uiteraard wel een goede keuze.
Ik raad je aan om open dagen in ziekenhuizen te bezoeken, in sommige ziekenhuizen kun je zelfs een dag meelopen (ook op de OK). Je kunt dan een goede keuze maken welke richting je echt wilt en je kunt het vak dan ook bekijken vanuit de verpleegkundige en niet alleen vanuit de patient zoals je nu gedaan hebt. Dat geeft toch een ander beeld.
veel succes met de carriereswitch!
Hallo Wieteke,
Bedankt voor je reactie.
even terug reagerend op mijn motivatie op deze functie.
Mensen van dienst zijn, mensen helpen en mensen ondersteunen vindt ik hier zeker wel van toepassing. Ookal is de patient zelf onder narcose en heb je geen persoonlijk contact met de patient.....je bewijst ze toch weldegelijk een dienst....en helpt ze. Samen met de chirurg en mede assistenten draag je bij aan de genezing van deze persoon. Dus daar kan ik mij niet helemaal in vinden.
Verder alsnog bedankt voor de tip om eens te gaan kijken bij een open dag in een ziekenhuis. Daar ga ik zeker iets mee doen.
Met citaat reageren