Los bericht bekijken
  #7  
Oud 13 maart 2012, 15:44
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Oh jee, dat was niet de bedoeling

Wat ik eerlijk gezegd vrees is dat je een niet helemaal realistisch beeld hebt van de sociale sector. Het werk verschilt inhoudelijk echt niet zo veel van andere banen. M.a.w. veel computerwerk, hoge werkdruk en bazen die zich als haantjes gedragen. De doelgroep waar je mee werkt is misschien wel anders, maar verwacht niet dat zij je erg dankbaar zijn. Wat betreft mensen die je kunnen helpen kan ik je niet direct verder helpen. Ik ben ook maar een simpele IT'er

Wat ik in het verleden gedaan heb is me gevraagd en ongevraagd gaan bemoeien met functioneel ontwerp (veel interactie met analisten en PL) en later informatieanalyse (veel interactie met gebruikers). Dit heeft geleid (i.c.m. met een studie bedrijfskunde) tot mijn huidige werkzaamheden (voortraject werkzaamheden).

Het enige dat ik zeker weet is dat niemand het je op een bordje aan gaat bieden. Je zult zelf moeten gaan jagen op kansen. Daarbij zul je vaak ook je nek uit moeten steken en hopen dat je het waar kunt maken. Het vergt wel een bepaalde instelling. Je zult je actief moeten opstellen in plaats van passief. Dus niet piekeren maar een plan maken hoe je verder wilt. Ik denk zelf dat als je programmeren niet leuk (meer) vindt, het tijd wordt om richting analyse en ontwerp te gaan kijken.
Met citaat reageren