Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 maart 2008, 15:52
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: CV + Binnelopen en solliciteren

Hoi Casa,

Bij een kledingwinkel wordt altijd wel enige uitstraling (fysiek) verwacht en die kun je niet via brieven overdragen. Bij dergelijke winkels strekt het altijd de aanbeveling om binnen te stappen en te vragen naar de bedrijfsleider of iemand die over Personeelszaken gaat (afhankelijk van de grootte van de winkel waar je wil gaan solliciteren). Je brief kan onderop de stapel raken, een spetterende indruk die je na een gesprek achterlaat niet.


Ik heb een paar tips naar aanleiding van je CV.

Citaat:
Geboorteplaats: Turkije
Ik zou de precieze plaats aangeven of anders kiezen voor "Geboorteland".

Je mag bij de werkervaring de periode iets meer specificeren. Nu kun je er 1 maand of misschien wel korter gewerkt hebben, maar ook een heel jaar. Je kunt hier met maanden werken zodat een ander kan zien hoe lang je er gewerkt hebt (voor mensen die er meer dan een aantal jaar werken maakt dat minder uit, maar als je er korter dan een jaar werkt is een specificering in maanden wel gewenst).

Bij de taakspecificering van de C1000 zou ik geen "Taken" maar "Taak" gebruiken.


Bij je Taalvaardigheden mag je ook Nederlands vermelden. Voor de selecteur is het niet vanzelfsprekend dat iemand vanuit Turkije daadwerkelijk vloeiend/goed Nederlands kan spreken en schrijven. Het is beter om bij elke taal te vermelden in welke mate je deze taal kunt spreken en schrijven.

Voor de rest ziet je CV er goed uit!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren