Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 april 2012, 14:42
nieuwbegin nieuwbegin is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Berichten: 16
nieuwbegin is on a distinguished road
Standaard Tips voor speeddaten als eerste sollicitatiegesprek?

Goed nieuws. Ik mag op een eerste gesprek komen.

Eerder heb ik al mijn brief gepost bij sollicitatiebrieven en mede dankzij de tips lukte het mij een fijne brief te verzenden.

Nu sta ik voor de volgende uitdaging . Ze wijken af van een 'standaard' eerste gesprek. Volgens mij gaan ze voor speed daten? Zie onderstaande tekst uit de uitnodiging.

Heeft er iemand ervaring met en tips (en/of do's en don't) voor speed daten?

Komt hierbij vooral neer op je creatieve en spontane manier van overkomen?

Wel heel spannend hoor!!!
________________________________________

In verband met het grote aantal reacties op de vacature hebben we ervoor gekozen om in een korte kennismakingsronde twintig kandidaten te ontmoeten.

Er zal een drietal gesprekken plaatsvinden die maximaal tien minuten per gesprek zullen duren.

Je zult kennismaken met:

- personeelsadviseur van de sector die iets zal vertellen over de organisatie en de procedure. Hier heb je tevens de gelegenheid om een toelichting te geven op je CV.

- manager. Hij hoort graag in een korte presentatie waarom je bij xxxx zou willen werken en waarom jij degene bent die het meest geschikt is voor de functie.

- collega van het secretariaat raad van bestuur die je met regelmaat zult tegenkomen. Zij wil graag weten wie je bent en welke kwaliteiten ze van jou als collega kan verwachten.
Met citaat reageren