Los bericht bekijken
  #5  
Oud 13 februari 2012, 14:39
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief BBL-opleiding Verpleegkunde herschreven

Nieuwe versie

Vriendelijke bedankt voor de reacties en bedankt dat iemand de titel van mijn topic heeft aangepast.
Ik heb gisterenavond al de nodige aanpassingen gemaakt voordat hier gereageerd werd en zelf ben ik nu best tevreden

@ Abby1984
Mijn leven is best wel heel erg in het teken komen te staan van Turkije en de verblijven in dat land, in de armoedige dorpjes, hebben mij echt gemaakt tot wat ik nu ben. Gisterenavond tijdens het nalezen vond ik het echter ook wat teveel geneuzel over niks dus ik heb het wat meer verbonden aan de opleiding. Ik hoop dat je het nu wat beter vindt want zelf ben ik best tevreden.
Ik heb in de eerste alinea uiteindelijk gekozen voor de tweede optie met een kleine verandering. De eerste optie is misschien het beste maar ik vind het 'tijdens bla bla bla, kwam ik uw bla bla bla' een beetje te standaard klinken.
Mijn naam aan de zijkant in het blauw (en nu ook de adresgegevens in het lichtgrijs) doe ik om het een geheel te laten vormen met mijn CV. Ik weet echter niet of dit een goed idee is. (Mijn naam is trouwens wel korter dan 'naam achternaam' dus dan lijkt het al wat minder overheersend)

@ Maurientje,
Ik denk dat je een enter bedoeld tussen 'woonplaats' en 'betreft' en dat heb ik bij deze gedaan.
Ik heb mijn stukje over mijn reis wat ingekort en meer verbonden aan mijn kwaliteiten. Het komt nu in mijn eigen ogen wat meer over als sollicitatie inplaats van als half levensverhaal
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten voor 'hoogachtend' te gaan. Op internet lees ik veel dat wanneer je met 'geachte' begint, je ook met 'hoogachtend' moet eindigen. 'Met vriendelijke groet' past beter bij een begin als 'beste'.

De puntjes waar ik nog onzeker over ben zijn:

- toch een standaard, helemaal zwarte, opmaak zonder de blauwe balk?
- bovenaan de datum van gisteren of vandaag? Ik heb hem gisteren geschreven maar verstuur hem vandaag. De brief kan ingeleverd worden tot woensdag dus dan klinkt het wel weer meer op het laatste moment.
- is de alinea-indeling goed? Moeten er misschien meer enters of juist minder in het grootste middenstuk?

Nogmaals bedankt voor de reacties en ik hoop op nieuwe reacties want ik heb bijna alles herschreven. Reacties ná vandaag zijn ook goed want ik heb nog vijf andere ziekenhuizen waar ik hem heen ga sturen en die hoeven nog niet de deur uit.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV carrieretijger.pdf‎ (29,3 KB, 375x gelezen)
Bestandstype: pdf Motivatie carrieretijger.pdf‎ (20,3 KB, 2398x gelezen)
Met citaat reageren