Los bericht bekijken
  #2  
Oud 14 januari 2009, 01:26
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Beste manier om te solliciteren?

Persoonlijk vind ik dat er niet 1 beste manier is om te solliciteren en is het meer gebruik maken van mogelijkheden die voorhanden zijn en kansen benutten.

Je zou je kunnen laten inschrijven bij 2 of 3 uitzendbureau's die de meeste vacatures hebben in jouw vakgebied, hun vacatures bijhouden en regelmatig je gezicht laten zien. Verder zou je regelmatig kunnen kijken op uitzendbureau.nl die vacatures van meerdere uitzendbureau's verzamelt. Veel online vacaturebanken hebben een e-mailservice waar je je op kunt abonneren. Ook daar kun je een selectie uit maken om zoveel mogelijk relevante vacatures te ontvangen. En misschien inschrijven bij Happyjobs

Je zou dus een goed begaanbaar pad kunnen maken in het vacaturebos.

Als je weinig ervaring hebt, dan kun je het beste de nadruk leggen op dat je wilt leren en ontwikkeling, groei in een functie. Bellen werkt volgens mij alleen als je oprecht belt met spontane vragen over (aspecten van) de vacaturetekst. En dan nog denk ik dat er vaak meer gewicht aan gehangen wordt dan reëel is. Bellen is allang niet meer onderscheidend, omdat het standaard aanbevolen wordt waardoor jij vaak de zoveelste zal zijn die belt.

Je netwerk kan je tips verschaffen waarmee jij in contact kunt komen met potentiële werkgevers. Wat er op LinkedIn mogelijk is weet ik niet, daar kunnen anderen je misschien iets over vertellen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren