Discussie: Belangst
Los bericht bekijken
  #10  
Oud 17 februari 2010, 16:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Belangst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Ok, Hassan, het is realiteit dat sommige mensen in de ogen van anderen 'afwijken', maar ik heb het ook gemeld om aan te geven dat dit niet normaal is en niet als normaal beschouwd mag worden. Werkgevers horen zoiets niet te zeggen en als collega's merken dat een werkgever zo over een werknemer denkt, is het des te moeilijker om je te handhaven op je werk.

Ik vind dat er nogal een verschil tussen zit of je geen promotie of meer kansen krijgt of dat je kansloos en loser wordt genoemd door je werkgever. Het laatste is niet acceptabel. Ook tussen werkgever en werknemer moeten fatsoensnormen bestaan. Als een werkgever vindt dat een werknemer niet functioneert, moet hij maatregelen nemen (bijvoorbeeld cursussen of wellicht uiteindelijk ontslag). Het is nergens voor nodig om daarvoor kwalificaties als 'kansloos' en 'loser' te bezigen.
Ik ben het helemaal met je eens maar de realiteit is natuurlijk heel erg anders. Mijn punt is dat mensen vaak veel kunnen doen om het risico op afwijzing te verkleinen. En of iets wel of niet acceptabel is doet er niet toe wanneer je keer op keer niet wordt aangenomen of geen verlening van een contract krijgt.

Daar koop je niets mee.
Met citaat reageren