Los bericht bekijken
  #3  
Oud 25 augustus 2010, 17:31
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Hoi Marieke,

Ik denk dat makingsense al heel wat goede opmerkingen heeft geplaatst. Wat mij trof in je bericht is dat je probeert om je verleden te verhullen voor de recruiters. Klopt die veronderstelling

Het punt is dat recruiters zodanig getraind en ervaren zijn dat ze zoiets feilloos aanvoelen. Als jij niet goed voorbereid bent om die vragen te pareren krijg je al snel de situatie die jij schetst. Wat je zou kunnen doen is om die negatieve ervaringen proberen om te buigen in een kort neutraal verhaal over het waarom (je hoeft niet je hele levensgeschiedenis op tafel te leggen, gaat ze niets aan) en vervolgens over hoe je ermee om bent gegaan en hoe je in die situatie hebt gehandeld (positieve draai aan geven).

Als je dit eens op papier zet en zorgt dat je het verhaal bij de hand hebt tijdens het gesprek zal je je zekerder voelen en minder aangevallen voelen (zou ik tenminste hebben).

Recruiters richten zich vooral op opvallende zaken in een CV of een gesprek. Als je zorgt dat je goede antwoorden paraat hebt ben je veel meer in staat het gesprek te sturen en vragen te pareren (= meer gevoel van zekerheid).

Oefen desnoods met iemand die je "vervelende" vragen stelt zodat je je reactie kunt oefenen.
Met citaat reageren