Los bericht bekijken
  #7  
Oud 30 augustus 2008, 22:55
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Talking Re: 'lastige' vragen bij sollicitatiegesprek

....heuh, Rosina, jij hebt hem ook niet gesproken verder en weet totaal niet waar het over gaat qua functie of type bedrijf..... dus dat is nogal moelijk te beoordelen aan de hand van 1 opmerking door mij, vind je niet?

Bovendien hebben wij in dit bedrijf al sowieso geen 9 tot 5 mentaliteit maar een 6 tot 4 mentaliteit en hee, trouwens.... wij willen graag dat ie niet verder kijkt dan zijn eigen werkzaamheden, dat was nl. juist het grote probleem met zijn voorganger... heb ik het dus toch niet slecht gedaan met de selectie....

Maar never mind en sorry dan voor mijn reactie maar ik ben persoonlijk nogal allergisch voor de term "sociaal wenselijk". Het klinkt gewoon alsof je jezelf in allerlei bochten moet wringen of je anders voor moet doen om een kans te maken. Je hoeft niet altijd op iedere vraag een gelikt antwoord te hebben. De waarheid is gewoon genoeg.

Als Hannah voelt dat de visie en de waarden van het bedrijf waar ze solliciteert haar geweld aan doen, dan zou ze de keuze moeten maken om niet bij dat bedrijf te gaan werken.

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren