Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 mei 2007, 17:04
Joanne Joanne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 mei 2007
Berichten: 2
Joanne is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Assistent-projectleider - Graag commentaar.

Vandaag ben ik de hele dag bezig geweest met het schrijven van een sollicitatiebrief. Dit is wat ik tot nog toe heb. Ik ben met de dikgedrukte zinnen nog niet helemaal tevreden. Ik wil graag een meer pakkende openingszin, maar ik wil ook weer niet te arrogant over komen.
De dikgedrukte zin aan het einde van alinea drie is ook nog niet naar wens. Er wordt gevraagd om een opleiding Planologie, maar aangezien ik ook Bouwkunde heb gestudeerd én de werkzaamheden als Assistent-projectleider betrekking hebben op woningbouw, leek het mij een plus om dat ook te vermelden.

Graag zou ik commentaar op mijn brief ontvangen. Hieronder staat de vacature en mijn brief.

Vacature:

Assistent-projectleider – vac.nr. 2007-28

Als assistent-projectleider ben je de spin in het web. Je assisteert vanuit een procesrol een of meerdere projectleiders bij de realisatie van woningbouwprojecten. Daarnaast ondersteun je de projectmanagers bij specifieke projecten, je hebt een aantal administratieve taken en draagt in overleg met voorlichting zorg voor de externe communicatie (pers en website). Je voert zelfstandig deelopdrachten uit, regelt informatieavonden en andere bijeenkomsten, maakt projectplanningen, adviseert projectleider en projectmanagers en je werkt actief mee om de projecten tot een goed eindresultaat te brengen.

Wat vragen wij
Voor de functie is een achtergrond op mbo/hbo-niveauop gebied van bijvoorbeeld Planologie, Bestuurskunde, Sociale Geografie.Je bent creatief, communicatief en schrijfvaardig. De functie is vooralsnog voor de periode van 3 jaar.

Brief

Betreft: vacature nr. 2007-28 – Assistent-projectleider


Geachte mevrouw x,

De gemeente x zoekt versterking voor het Projectbureau Ruimtebalans in de vorm van een assistent-projectleider. Na het lezen van deze brief heeft u wellicht de geschikte kandidaat gevonden.

De functie assistent-projectleider is mij op het lijf geschreven. Anderen ondersteunen bij het uitvoeren van hun werkzaamheden, zodat zij effectiever kunnen werken, geeft mij voldoening. Mijn meedenkend vermogen, veelzijdige interesses en oplossingsgerichte en nauwgezette manier van werken is een meerwaarde voor deze functie. De mondelinge en schriftelijke communicatieve en sociale vaardigheden die ik tijdens mijn studie heb ontwikkeld, zorgen ervoor dat ik goed kan functioneren in teamverband. Bovendien omschrijven collega’s mij als een enthousiast en opgewekt persoon.

Gedurende de studie Ruimtelijke Ordening en Planologie aan de NHTV in Breda ben ik geïnteresseerd geraakt in de verschillende aspecten van de planologie zoals omgevingsrecht, bestemmingsplannen en volkshuisvesting.
Tijdens de stage bij de gemeente x had ik onder andere de verantwoordelijkheid over de coördinatie van archeologische werkzaamheden binnen het project Waterfront. Tevens verzorgde ik de communicatie met de pers.
Naast het uitvoeren van mijn stageopdracht bij x, assisteerde ik de projectleiders bij hun dagelijkse werkzaamheden. Ook was ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van administratieve taken en het zelfstandig opstellen van adviesrapporten.
Een toegevoegde waarde voor u is mijn kennis op het gebied van bouwkunde in de breedte.

Ik vertrouw erop dat ik u met deze brief heb kunnen overtuigen dat ik de persoon ben die u zoekt voor de functie van assistent-projectleider. Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme nader toelichten en zie daarom met belangstelling uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren